۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۴۹۱۴۵۴
آیت الله مهدوی:

اهل بیت اولیاء نعم عالم وجود هستند

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با خواندن زیارت جامعه کبیره، اهل بیت(ع) را به عنوان ولی نعمت انسان ها خطاب می کنیم که این مسأله با ولی نعمت بودن خداوند هیچ گونه تضادی ندارد، چرا که خداوند منشأ صدور نعمت است و اهل بیت(ع) منشأ ظهور نعمت هستند.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا دراصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که بعد از تدریس درس خارج فقه و اصول در حوزه علمیه صدر بازار برگزار شد، گفت: جسم اهل بیت(ع) سایه ندارد.

وی در تفسیر آیه هشتادم سوره نحل که می فرماید«وَاللَّهُ جَعَلَ لَکُمْ  مِنْ بُیُوتِکُمْ سَکَنًا وَجَعَلَ لَکُمْ مِنْ جُلُودِ الأنْعَامِ بُیُوتًا تَسْتَخِفُّونَهَا یَوْمَ ظَعْنِکُمْ وَیَوْمَ إِقَامَتِکُمْ وَمِنْ أَصْوَافِهَا وَأَوْبَارِهَا وَأَشْعَارِهَا أَثَاثًا وَمَتَاعًا إِلَى حِینٍ»، افزود: این آیه و آیات ماقبلش نعمت های الهی را برمی شمارد و به واسطه برشمردن نعمت ها قصد دارد انسان را به بندگی خداوند سوق دهد؛ نعمت هایی که عدم وجود آن ها سبب می شود انسان به تکلف بیفتد.

آیت الله مهدوی توضیح داد: خداوند در آیه فوق الذکر می فرماید، خانه ها مایه آرامش انسان است؛ انسان به واسطه سکونت در منزلش به ویژه در شب آرامش کسب می کند، چرا که فایده اصلی سکونت در منزل در شب به انسان می رسد، این آیه می فرماید، انسان گاهی از پوست حیوانات برای سکونت استفاده می کند که منظور این است که پوست حیوانات برای درست کردن خیمه استفاده می شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: یکی از نعمت های الهی سایه است که گاهی انسان را از گرمای آفتاب حفظ می کند؛ در روایتی آمده است که یکی از معجرات پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) این است که جسمشان سایه ندارد ولی دلیل این مسأله بیان نشده است که به نظر بنده دلیل این مسأله این است که وجود پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) منیر برای خورشید هستند ولی وجود ما چون منیر نیست با تابیدن نور به جسممان، سایه تشکیل می شود.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: خداوند با بیان این آیات خودش را به عنوان ولی نعمت انسان معرفی می کند و از انسان ها می خواهد که تنها از او اطاعت کنند؛ ولی نعمت بودن خداوند در زیارت امین الله آمده است، فرازی که خطاب به خداوند می گوییم، انت ولی نعمائی و منتها منائی.

استاد اخلاق حوزه علمیه اذعان کرد: با خواندن زیارت جامعه کبیره، اهل بیت(ع) را به عنوان ولی نعمت انسان ها خطاب می کنیم که این مسأله با ولی نعمت بودن خداوند هیچ گونه تضادی ندارد، چرا که خداوند منشأ صدور نعمت است و اهل بیت(ع) منشأ ظهور نعمت هستند.

وی خاطرنشان کرد: بنده در سال ها قبل یک هم مباحثه ای داشتم که مشکل خانوادگی برایش به وجود آمده بود و من را در جریان مشکلش قرار داد؛ یک روز صبح قبل از شروع مباحثه به من گفت دیشب قبل از خواب دو رکعت نماز خواندن و هدیه به امام عصر کردم و از ایشان خواستم تا مشکلم مرتفع بشود و خوابیدم، در خواب ایشان را ملاقات کردم که به من فرمودند که مشکل داری و برای من نماز خواندی به ایشان عرض کردم بله، ایشان فرمودند که چه کنم که خداوند نمی خواهد مشکلت برطرف شود.

آیت الله مهدوی در پایان گفت: اگر اراده الهی بر تحقق امری قطعی باشد اهل بیت(ع) برای برطرف شدن مشکل، وساطت نمی کنند ولی اگر اراده الهی بر تحقق امری معلق باشد، وساطت اهل بیت(ع) امر الهی را عوض می کند./867/202/ب1 

 

ارسال نظرات