۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۴۹۱۴۲۶

شماره ۸۲ ماهنامه ماهک در بازار نشر

مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) شماره ۸۲ ماهنامه آموزشی فرهنگی خردسالان ایران(ماهک) را منتشر کرد.
ماهنامه ماهک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) هشتاد و دومین شماره ماهنامه آموزشی فرهنگی خردسالان ایران(ماهک) را به مدیرمسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی چاپ و روانه بازار کرد.

«اول سلام»، «شعر/ باغ قشنگ»، «من نقاشی کشیدم»، «حرف های من با شما»، «سفر ماهی گلی»، «رنگ‌آمیزی کنید»، «ببر و برزگر» و «نمایشنامه/ طبیعت خانه ماست» برخی از عنوانهای مطالب این شماره است.

محمدرضا میرزائی در صفحه سوم ماهنامه با عنوان اول سلام نوشته است: «امروز رفتیم خانه پدربزرگ عید دیدنی. پدربزرگ و مادربزرگ مرا بوسیدند و به من عیدی دادند. پدر و مادرم خیلی از من تعرف کردند و گفتند: علی پسر خوبی است.

پدربزرگ گفت: آفرین نوه گلم. حضرت علی علیه‌السلام می فرماید: هر روزی که در آن کار بدی نکنیم، عید است. پس همیشه برای شما عید است».

قهرمانان، عنوان مطلب دیگری از این ماهنامه است که دربردارنده صحبت‌های محمود خیری، نویسنده و جانباز جنگ تحمیلی است و سخنان او به قلم سمیه شمسی چنین نقل شده است: «قهرمان این ماهِ مجله ما آقا محمود خیری هستند. آقا محمود در حوزه علمیه قم مشغول تحصیل بود که جنگ شروع شد. او هم مثل خیلی از جوان‌های اون موقع به جبهه رفت و در چند عملیات شرکت کرد تا اینکه در عملیات مسلم بن عقیل جانباز شد.

در همون سال‌ها وارد مرکز تربیت مربی حوزه علمیه قم شد. مرکز تربیت مربی حوزه جایی بود برای کسانی که علاقه‌مند به کار کردن با بچه‌ها بودن. آقای خیری میگن تو این مرکز با روش‌های تربیت کودک آشنا شدم و بعد علاقه‌مند شدم برای بچه‌ها کتاب هم بنویسم. یه کتاب نوشتم به اسم 14 حدیث، 14 معصوم، 14 کاردستی و برنامه و کتاب دیگه برای مربی‌های بچه‌ها به اسم تکنولوژی تبلیغ و کتابی برای بچه‌ها به اسم آشنایی با سوره‌های قرآن و البته با مجلات زیادی همکاری داشتم؛ مثل مجله بچه‌های کیش و ... .

توصیه آقای خیری به کسانی که دوست دارند مربی بچه‌ها بشن و علاقه‌مند به این کار هستن اینه: تا جایی که می‌تونن تلاش کنن و تا جایی که می‌تونن بخونن و بنویسن و هیچ وقت ناامید نشن. با مراکز زیادی ارتباط بگیرن و نمونه کارها و نوشته‌هاشون رو ببرن که با تلاش زیاد موفق می‌شن. ان‌شاءالله».

«سرگرمی»، «قهرمانان»، «دانستنی مهدوی»، «چند عکس»، «داستان‌های شما/ آدم فضایی»، «نقاشی‌های شما» و «مناجات/ خدای دوست داشتنی ام» از دیگر عنوان های مطرح شده در ماهنامه ماهک هستند.

در آخرین صفحه این ماهنامه نیز با عنوان خدای دوست داشتنیام، آمده است: «امروز در کتابی خواندم که پیامبر صلی الله علیه و آله فرموده اند: من و علی پدران این امت هستیم. کتاب را پیش پدرم بردم و جمله را خواندم، پدرم پیشانی ام را بوسید و گفت: من هم در کتابی دیگر خوانده ام که در هر زمانی امام همان زمان، پدر امت است.

من و پدرم هم با هم دعا کردیم که شیعیان و فرزندان خوبی برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه باشیم. شما هم در این کار به ما کمک کن. الهی آمین».

مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) هشتاد و دومین شماره ماهنامه آموزشی فرهنگی خردسالان ایران(ماهک) ویژه فروردین ماه 1396 را به تازگی چاپ و روانه بازار کرده است./907/ن ۶۰۲/ش

ارسال نظرات