۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۴۹۱۳۹۶
مدیر حوزه های علمیه خواهران قزوین:

اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ریشه در دین و نیازهای امروزی دارد

مدیر حوزه های علمیه خواهران قزوین با اشاره به شعار سال ۹۶، گفت: اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تنها یک شعار نبوده و ریشه در دین و نیازهای امروزی دارد و رهبر معظم انقلاب به عنوان رهبری دینی و جامع نگر آن را کارشناسانه بیان کرده اند.
شعار سال ۹۶

حجت الاسلام رضا کاظم لو، مدیر حوزه های علمیه خواهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به شعار سال 96 گفت: اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تنها یک شعار نبوده و ریشه در دین و نیازهای امروزه دارد و رهبر معظم انقلاب به عنوان رهبری دینی و جامع نگر آن را کارشناسانه بیان کرده اند.

وی سپس با پرداختن به بخشهای مختلف این شعار، ابراز داشت: برای تحقق این شعار در بخش اقتصاد لازم است تمام افراد، ارگانهای مختلف، دولت و ملت جامعه با دوری از افراط، تفریط و اسراف میانه روی را پیشه خود قرار دهند که الگوسازی و تبلیغ نقش مهمی را در این راستا ایفا می‌کند.

حجت الاسلام کاظم لو ادامه داد: در رابطه با مقاومت نیز لازم است افراد در مقابل ناملایمات و کم و کاستی ها مقاومت داشته و همچنین به شایعات و ترس از شایعات دامن نزنند، چرا که با توجه به تاریخ و گذشته، مقاومت راه رسیدن به پیروزی در زمینه‌های گوناگون است.

وی با بیان ویژگی های تولید مطلوب، عنوان کرد: در زمینه تولید توجه به کیفیت و رعایت استاندارها از اهمیت اساسی برخوردار است، چرا که کیفیت تولید استقبال و مصرف کالاهای داخلی را به همراه خواهد داشت،‌ اما متأسفانه در کشور در سالهای اخیر کمیت تولید بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، همچنین تولید با اشتغال نیز در ارتباط است که در جامعه از جایگاه و نقش مهمی برخوردار است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران قزوین درباره نقش حوزویان در زمینه اقتصاد و تولید، اظهار داشت: از جمله وظایف حوزویان تبلیغ دین از جهت مبانی اقتصادی است، ساخت و ساز و صنعت در دین دارای مبنا هستند و لازم است حوزویان در کنار معارف اخلاقی و اعتقادات این بخش را نیز مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: متأسفانه امروزه بخشی از زندگی معصومین(ع) که درباره اقتصاد و تولید است مورد غفلت قرار گرفته، بنابراین لازم است یک بازخوانی صورت گرفته و تمام بخشهای زندگی آنان به همراه مبانی قرآنی اقتصاد بیان شود.

حجت الاسلام کاظم لو در پایان گفت: در زمینه اقتصاد و تولید تنها شعار کافی نیست و لازم است دولتمردان و همچنین در کنار آنان ملت با وحدت کیفیت تولیدات را افزایش داده و در صنعت و اقتصاد به سمت وضعیت مطلوب حرکت کنند./955/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات