۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۴۹۱۳۷۲

انتقاد روحانی لبنانی از سنگ اندازی‎ها در نبرد مقاومت با تکفیری‎ها

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان از سنگ اندازی برخی گروه‎ها در برابر نبرد نیروهای مقاومت با تکفیری‎ها انتقاد کرد.
شیخ علی الخطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی الخطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در مراسمی که در منطقه یحمر برگزار شد، گفت: برخی افراد و جریان ها با وجود تهدیدهای دشمن صهیونیستی و تکفیری همچنان به فکر مصالح خود بوده و به قدرت های منطقه چشم دوخته اند. 

وی افزود: سیاستمداران با وجود همه گفت وگوها نتوانسته اند قانون انتخاباتی که ضامن ثبات اجتماعی و اقتصادی و سیاسی است را تصویب کنند و مردم را از این فشار اقتصادی روزافزون نجات دهند.

این روحانی لبنانی همه مسؤولان را در این بحران ها مقصر دانست و تصریح کرد: هنگامی که جنبش جدی برای ایجاد راه های اجتماعی به وجود می آید، بلافاصله مشکلات طایفه ای و مسائل غیراخلاقی جدیدی پدید می آیند که اوضاع امنیتی کشور را وخیم کرده و همزیستی مسالمت آمیز و امنیت ملی را در معرض خطر قرار می دهد.

حجت الاسلام خطیب این مساله را اوج بی اخلاقی و بی مسؤولیتی عنوان کرد و اظهار داشت: وقتی قرار شد جلسه پارلمان درباره تمدید فعالیت پارلمان کنونی در صورت به تصویب نرسیدن قانون جدید انتخابات برگزار شود، به شدت نگران شدیم. در صورتی که قانون جدید به تصویب نرسد باید مدت فعالیت پارلمان تمدید شود که مطمئنا پیامدهای نامطلوبی به همراه خواهد داشت.

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان ادامه داد: متاسفانه برخی گروه های سیاسی به هیچ وجه به دموکراسی و اخلاق پایبند نیستند و چنان در برابر تصویب قانون جدید ایستاده اند و برای آنها مهم شده است که نسبت به حمله رژیم صهیونیستی به لبنان چنین واکنشی از خود نشان نداده اند.

وی تأکید کرد که این گروه ها در جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان درصدد کاهش روحیه نیروهای مقاومت برآمده و هم اکنون نیز به اتهام پراکنی علیه رزمندگان در برابر تکفیری ها می پردازند./980/ب901/د

ارسال نظرات