۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۴۹۱۳۶۸
روحانی اهل تسنن لبنان:

مفتیان فتواهای تکفیری باید محاکمه شوند

رییس تجمع علمای مسلمان لبنان بر لزوم محاکمه صاحبان فتواهای تکفیری تأکید کرد.
شیخ صهیب حبلی از علمای سنی لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ صهیب حبلی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد حضرت ابراهیم(ع) صیدا درباره آخرین تحولات اردوگاه فلسطینیان عین الحلوه گفت: برخلاف ادعاهای مطرح شده، انتشار نیروهای مشترک فلسطینی در منطقه الطیره در اردوگاه عین الحلوه با قدرت همراه نبوده و مدعیان این موضوع درصدد سرپوش گذاشتن بر ناتوانی آنها در پایان بحران است. 

وی افزود: درگیری های کنونی سبب برافراشته شدن نقاب از چهره مدعیان اسلام معتدل شد. افکار تند گروه بلال بدر بر همگان روشن است اما مدعیان اعتدال نشان دادند هیچ تفاوتی با تندروها ندارند.

این روحانی اهل تسنن با اشاره به حمایت این مدعیان اعتدال از تروریست ها تصریح کرد: همگان باید به شیوه های مناسب از اردوگاه عین الحلوه حفاظت کرده و اجازه تسلط تروریست ها بر اردوگاه را ندهند. امیدواریم شاهد دوره جدیدی از نزاع مسلحانه در عین الحلوه و کشته شدن شهروندان بی گناه نباشیم.

شیخ صهیب حبلی از لغو جلسه تمدید فعالیت پارلمان کنونی از سوی رییس جمهور و رییس پارلمان لبنان تقدیر کرد و اظهار داشت: این اقدام سبب دور شدن لبنان از خطر مذهبی و طایفه ای می شود. گفتمان طایفه ای تنها سبب بازگشت جنگ های داخلی در لبنان خواهد شد که مطمئنا هیچ کس خواستار این مساله نیست.

رییس جمعیت الفت، انفجارهای تروریستی در کلیسای شهرهای طنطا و اسکندریه مصر را محکوم کرد و گفت: این اقدامات هیچ ارتباطی با اسلام اصیل ندارد. همه کسانی که فتوای جواز انفجار و قتل شهروندان صادر می کنند باید محاکمه شوند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی فتواها از سوی علمای درباری صادر شده و ریختن خون مردم را جایز می داند. ایستادگی در برابر این فتواها که چهره اسلام را مخدوش می کنند، ضروری است زیرا غرب از این فتواها جهت گسترش اسلام هراسی استفاده می کند./980/ب901/د

 

ارسال نظرات