۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۴۹۱۳۶۷
حجت الاسلام جوشقانیان:

امنیت کنونی ایران مدیون شهدای مدافع حرم است

خطیب حوزه علمیه قم با بیان این که فرهنگ جهاد جایگاه درخشانی در قرآن کریم دارد، گفت: سه رمز مقاومت و پیروزی شهدای مدافع حرم در مقابل جبهه تکفیر و استکبار خداباوری، ولایت مداری، خودباوری است.
حجت الاسلام جوشقانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ حسین جوشقانیان در اولین یادواره 49 شهید جاوید الاثر مدافع حرم و شهید ابراهیم عشریه که امشب در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان این که فرهنگ جهاد جایگاه درخشانی در قرآن کریم داشته و نیمی از آیات قرآن به این فرهنگ مقدس و انسان ساز اختصاص دارد، گفت: سه رمز مقاومت و پیروزی شهدای مدافع حرم در مقابل جبهه تکفیر و استکبار خداباوری، ولایت مداری و خودباوری است.

وی با اشاره به این که فرهنگ شهادت طلبی یک فرهنگ احیا کننده و با ارزش بوده که در طول تاریخ سبب بقای اسلام شده است، گفت: فرهنگ جهاد و شهادت طلبی یک فرهنگ تعالی بخش و متعالی اسلامی است.

عضو هیات مدیره مؤسسه سیره روایت شهدا با تأکید بر این که ایمان قوی ترین سلاح در برابر جبهه کفر است، تصریح کرد: در دروان هشت سال دفاع مقدس جبهه کفر با دارا بودن پیشرفته ترین تجهیزات حتی نتوانست یک وجب از خاک ما را اشغال کند و این امر نشان دهنده برتری جبهه ایمان و سلاح ایمان و خداباوری است.

حجت الاسلام جوشقاینان ایمان، خودباوری، خداباوری و ولایتمداری را از مهم ترین عناصر پیروزی انقلای اسلامی در دوران دفاع مقدس عنوان کرد.

وی علت پیروزی رزمندگان اسلام در جبهه سوریه و عراق را نیز همین عناصر عنوان کرد و گفت: تا زمانی که فرهنگ جهاد و شهادت طلبی در کشور زنده باشد دشمن نخواهد توانست جرأت حمله به مرزهای آبی و خاکی را داشته باشند.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) امنیت کنونی ایران را مدیون شهدای مدافع حرم عنوان کرد و افزود: اگر شهدای مدافع حرم در سوریه و عراق حاضر نبودند، امروز به ناچار باید با جبهه کفر در داخل کشور مقابل می کردیم.

حجت الاسلام جوشقانیان ادامه داد: امروز گروه های تکفیری خاکریزهای خود را در عراق و سوریه از دست داده اند و امنیت در حال بازگشت به منطقه است و این نعمت امینت مرهون خون شهدای مدافع حرم است که با سه عنصر خداباوری، ولایت مداری و خودباوری در مقابل دشمن ایستادند و اگر این سه عنصر به عنوان مؤلفه های فرهنگ جهاد در جهان اسلام زنده باشد هیچ ابر قدرتی نمی تواند مقابل جبهه حق ایستادگی کند.

وی یادآور شد: برای تربیت نسل مؤمن و انقلابی باید از سیره شهدا و فرهنگ جهاد و شهادت طلبی الگو برداری کرده و این عناصر را به عنوان عناصر کلیدی در امر تربیت فرزندان دخیل کنیم و تنها به مدد این عناصر است که خواهیم توانست نسلی مقتدر، مؤمن و شجاع نسبت به حفاظت از آرمان های انقلاب و اسلام تربیت کنیم./968/پ۲۰۲/ج

 

ارسال نظرات