۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۴۹۱۲۹۵
معاون آموزشی حوزه علمیه زنجان خبر داد:

شرکت ۷۰۰ داوطلب در آزمون ورودی حوزه های علمیه زنجان

معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزه های علمیه برادران استان زنجان با اشاره به افزایش محسوس تعداد دادوطلبان ورود به حوزه های علمیه زنجان، گفت: تعداد داوطلبان امسال ۷۰۰ نفر بوده و افزایش محسوسی نسبت به گذشته دارد.
آزمون حوزه علميه

حجت الاسلام علی خلفی، معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزه های علمیه برادران استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به برگزاری آزمون ورودی حوزه های علمیه برادران زنجان، گفت: این آزمون صبح امروز ساعت 9 برگزار شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال های گذشته محل آزمون ورودی، حسینیه اعظم زنجان بود که امسال تغییر کرده و به محل حسینیه عاشقان ثار الله(ع) به سبب سهولت در دسترسی و واقع شدن آن در وسط شهر، انتقال یافت.

معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزه های علمیه برادران استان زنجان با اشاره به افزایش محسوس تعداد داوطلبان ورود به حوزه های علمیه زنجان، گفت: تعداد داوطلبان امسال 700 نفر بوده و افزایش محسوسی نسبت به گذشته دارد.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره حضور داوطلبان از طیف های مختلف جامعه، اظهار داشت: ما از تمامی شهرستان های استان داوطلب داشتیم که برای ورود به حوزه های علمیه زنجان در رقابت علمی امروز حضور یافتند.

حجت الاسلام خلفی در ادامه تصریح کرد: تعداد 65 نفر از شرکت کنندگان نیز جزء داوطلبان عالی محسوب می شوند؛ چرا  که محل پذیرش تحصیلی آنها استان های دیگر بوده ولی زنجان را به علت سهولت در دسترسی برای آزمون ورودی انتخاب کرده اند.

وی در پایان در پاسخ به سؤالی از تعداد پذیرش های سال جاری، تأکید کرد: هنوز تعداد پذیرش ها مشخص نشده و معلوم نیست که چه تعداد از داوطلبان حاضر پذیرفته خواهند شد، اما نهایتا تا یک ماه آینده پاسخ نهایی اعلام شده و قطعا پذیرفته شدگان نیز به انفکاک حوزه های علمیه استان، مشخص خواهند شد.

گفتنی است، حوزه های علمیه استان زنجان در طول سالیان متمادی به علت کمبود امکانات و نبود زیر ساخت ها از پذیرش بالای داوطلبان معذور بود که امسال با افتتاح و آغاز به کار برخی از حوزه های علمیه این نقصان تا حدودی رفع خواهد شد./949/302/ب2

ارسال نظرات