۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۴۹۱۲۵۹
آیت الله سلیمانی:

زنان زینب‌گونه فرزندان خود را برای احیای ارزش‌های دین فدا کنند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: زنان چون زینب کبری باید با ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی فرزندان خود را در راستای احیای ارزش‌های دین فدا کنند و از شهادت آنها دلگیر و ناراحت نباشند.
آیت الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان امشب در مجلس گرامیداشت وفات حضرت زینب(س) که در زینبیه زاهدان برگزار شد، گفت: زندگی پیامیر به گونه‌ای بود که همه جای آن روشن و بدون ابهام است.

وی افزود: زندگی تمام پیشوایان و بزرگان دیگر دین ما نیز همه روشن بوده ولی زندگی افراد امروزی دارای ابهام و با توهمات آمیخته شده است.

آیت الله سلیمانی با تأکید بر اینکه زندگی بزرگان مدون بوده و برای دیگران الگو است بیان کرد:پیامبر مکرم اسلام در لحظات آخر عمر خود بشر و بشریت را به انجام سه کار دعوت کرده اند که این سه کار اهمیت دادن به نماز، به کار نکشیدن و عدم اجبار زیردستان و پایمال نکردن حق زنان بوده است.

وی با تشریح جایگاه نماز در اسلام تصریح کرد: نماز از اهمیت و جایگاه بسیار رفیع و ارزشمندی برخوردار است و نباید در انجام آن زمان را از دست داد بلکه نماز را باید آموخت و شرایط آن را درک کرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ادامه زن را گل خوشبوی زندگی دانست و اظهار داشت: نباید حق زن را پایمال کرد، زن و مرد باید به یکدیگر احترام بگذارند؛ زنان مانند حضرت زینب(س) اعتماد را در خانواده به ویژه همسران خود ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: زنان جامعه امروزی باید تمام فضایل آن حضرت را در مسائل اعتقادی، اخلاقی و خانوادگی همچون ولایتمداری، روح آزادی، شجاعت علوی و عفت فاطمی را بیاموزند؛ باید از مکتب زینب کبری(س) درس‌های بسیاری آموخت و آنها را طلیعه زندگی خود قرار داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به وظایف زینب گونه مادران شهدا اظهار داشت: زنان چون زینب کبری باید با ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی در جامعه گام برداشته و مانند این بانو فرزندان خود را در راستای احیای ارزش‌های دین فدا کنند و از شهادت آنها دلگیر و ناراحت نباشند./۲۰۲/۸۳۱/ب۱

ارسال نظرات