۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۴۹۱۲۴۷

روحانی لبنانی تدوین برنامه درسی جهت مبارزه با تکفیری‎ها را خواستار شد

رییس تجمع الفکر العاملی لبنان بر لزوم تدوین برنامه درسی جهت مبارزه با تکفیری‎ها تأکید کرد.
حجت الاسلام سید علی عبداللطیف فضل الله رییس تجمع الفکر العاملی لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی عبداللطیف فضل الله رییس تجمع الفکر العاملی لبنان با دو تن از رهبران مسیحیان این کشور دیدار کرد و حادثه انفجار تروریستی در شهرهای طنطا و اسکندریه مصر که به کشته و زخمی شدن ده ها تن از مسیحیان منجر شد را تسلیت گفت.

وی در این دیدار گفت: تکفیری ها و انتحاری ها به هیچ وجه نماینده اسلام و مسلمانان نبوده و دین از آنها مبراست. اقدامات این گروه ها به دلیل توحش و دوری از حس بشری و انسانی وصف ناپذیر است.

این روحانی لبنانی مسؤولیت علما برای مقابله با این پدیده را سنگین توصیف کرد و اظهار داشت: علمای مسلمان وظیفه بزرگی در مبارزه با گروه های تکفیری و تندرو برعهده دارند. مقابله با این گروه ها به بُعد امنیتی و نظامی منحصر نمی شود بلکه باید برنامه درسی گسترده ای جهت پاک شدن جوامع اسلامی از برخی فتواهایی گمراه تندروها تدوین شود.

حجت الاسلام فضل الله اختلاف در دین و مذهب را طبیعی توصیف کرد و این مساله را عاملی برای وحدت و همبستگی انسان ها خواند نه عامل تفرقه بر اساس دین و مذهب و نژاد.

این روحانی لبنانی بر لزوم توجه به گفت وگو میان ادیان تأکید کرد و ادامه داد: گفت وگو بین ادیان در چارچوب تکامل الگوی انسانی و تمدنی به شمار آمده و همه شیوه های تندروی و تعصب و تبعیض را از بین می برد. 

کشیش رویس الاورشلیمی نیز تصریح کرد: همه ما در این مصیبت شریک هستیم و حمله علیه مسیحیان باید به عاملی برای تمسک به دین و وطن و مبارزه با تندروی و نژادپرستی باشد. ما باید روابط خود با مسلمانان که این جنایت ها را محکوم می کنند، را گسترش دهیم./980/ب902/د

ارسال نظرات