۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۴۹۱۲۴۲

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم در شهر آیسک، دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با مدیرکل پزشکی قانونی استان و برگزاری نخستین جلسه ستاد بازسازی واقعه غدیر شهرستان درمیان از جمله اخبار کوتاه خراسان جنوبی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام هادی جعفری‌راد، مدیرمرکز خدمات حوزه ‌های علمیه خراسان جنوبی ظهر امروز در همایش تجلیل از فرزندان و همسران ممتاز تحصیلی حوزه‌ های علمیه اهل سنت خراسان جنوبی در درمیان با اشاره به اینکه خانواده ‌ها باید زمینه ‌های فراگیری علم و دانش را برای فرزندانشان فراهم آورند، اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش ترغیب فرزندان طلاب عزیز به تلاش بیشتر در راستای کسب علم ودانش است که به یاری خداوند هر سال برگزار خواهد شد.

وی گفت: بیش از 3 هزار و 700 طلبه پرونده خدمات در مرکز خدمات فنی حوزه‌ های علمیه استان دارند که از این تعداد 280 طلبه مولوی اهل سنت و 700 نفر طلبه خواهر و مابقی نیز برادر طلاب هستند.

مدیرمرکز خدمات حوزه ‌های علمیه خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین 26 حوزه علمیه شیعه خواهر و برادر و سه حوزه علمیه اهل سنت زیرپوشش مرکز خدمات حوزه‌ های علمیه استان قرار دارند.

حجت الاسلام جعفری‌راد افزود: بسیاری از روحانیون در استان هستند که در کنار فعالیت طلبگی‌، اقدامات دیگری مانند کشاورزی انجام می دهند و به نوعی مورد اعتماد مردم قرار دارند.

وی گفت: مرکز خدمات با برگزاری این همایش ‌ها سعی دارد تا همسران و فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون با روحیه ‌ای مضاعف بتوانند به فعالیت ‌ها‌ی علمی خود ادامه دهند.

امام جمعه اهل سنت اسدیه نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از برنامه ‌ها و فعالیت‌ های مرکز خدمات حوزه اظهار داشت: برگزاری چنین همایش ‌هایی در بین فرزندان انگیزه فراوان و بی‌سابقه ‌ای ایجاد کرده است.

مولوی سید‌احمد عبداللهی با بیان اینکه این شهرستان با وجود واقع شدن در منطقه محروم، ممتازین تحصیلی اهل سنت به این منطقه سفر کردند و بی‌شک این مراسم نقش به سزایی در شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان خواهد داشت‌.

وی با بیان اینکه خداوند مسلمانان را به اخوت‌، اتحاد وانسجام امر کرده است، افزود: اگر مسلمانان وحدت حقیقی را در بین خود ایجاد کنند شکی نیست که عزت و سربلندی از آن آنها خواهد بود.

امام جمعه اهل سنت اسدیه بیان کرد: در این راستا دشمنان اسلام که دل به تفرقه بسته ‌اند و حربه تفرقه را به عنوان حربه برتر انتخاب کردند هرگز پیروز و موفق نخواهند شد.

ویژگی مهم شهدا اطاعت از ولایت بود

حجت الاسلام جواد نیک بین، مدیر حوزه علمیه کاشمر در یادواره شهدای مدافع حرم در شهر آیسک گفت: ویژگی مهم شهدای ما اطاعت از ولی بود، آنها مطیع محض ولی فقیه بودند و امروز هم هرکس اهل اطاعت باشد سعادتمند می ‌شود.

وی افزود: هرکس اهل اطاعت از ولی زمان نباشد در هر پست و مقامی که باشد سعادتمند نخواهد شد.

به گفته وی از ویژگی های شهدای مدافع حرم این بود که گوش به فرمان و مطیع امر رهبری بودند و همه باید بیدار باشیم چرا که اگر از مسیر اطاعت از ولایت خارج شویم طرد خواهیم شد.

مدیر حوزه علمیه کاشمر در ادامه اطاعت پذیری رزمندگان در حماسه ۸ سال دفاع مقدس را از فرماندهی کل قوا وامام راحل«ره» یادآورشد وافزود: آن روز شعار رزمندگان در سراسر جبهه‌ ها وشهرها«تنها ره سعادت، ایمان، جهاد، شهادت» بود و امروز شعار ملت ما«تنها ره سعادت، اطاعت(پیروی) از ولایت»است لذا باید مسیری را انتخاب کنیم که ولی به ما نشان داده و معرفی می ‌کند.

حجت الاسلام نیک بین در ادامه گفت: استمرار حکومت نبوی و علوی، همین نظام مقدس جمهوری اسلامی است و ولایت فقیه استمرار ولایت رسول الله(ص) واهل بیت(ع) است و هرکس اهل اطاعت از رهبری نباشد ساقط خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نباید خباثت ‌ها و جنایت های آمریکا یادمان برود، گفت: حوادث مختلف انقلاب وجنگ را باید به مسؤولان گوشزد کنیم، امروز برخی مسؤولان ما دوست دارند آمریکایی زندگی کنند و با کدخدا دوستی کنند؛ و دخالت مستقیم آمریکا در سقوط مصدق، کودتای نوژه، حادثه طبس، جنگ تحمیلی و حمله به هواپیمای مسافربری ایران که توسط آمریکا هدایت شد، یادشان رفته است که راحت حرف از مذاکره با آمریکا می ‌زنند وفکر نمی ‌کنیم آنها چه بلایی بر سرمان آوردند.

مدیر حوزه علمیه کاشمر گفت: به فرموده امام راحل هرجا آمریکا باشد ما آنجا نیستیم، ما در مقابل آمریکا هستیم و فرزندان ما در سوریه و لبنان سینه سپر کردند تا جلو تهدیدات آمریکا و رژیم صهیونیستی را بگیرند.

وی گفت: پلاسکو یک حادثه تلخ و یک نمونه ایثار ایرانی ‌ها بود و اگر مدافعان حرم نباشند و شهدای مدافع حرم نبودند با حضور داعش و تکفیری ها در ایران هر روز یک حادثه مشابه پلاسکو داشتیم و انسان های زیادی را از دست می ‌دادیم.

وی افزود: اگر مدافعان حرم و نیروهای مسلح ما در سوریه نبودند امروز دشمن درخیابان های کرمانشاه و سنندج بود و آنجا باید با دشمن مبارزه می‌ کردیم.

سخنران یادواره شهدای مدافع حرم در آیسک گفت: مردم ما در ۲۹ اردیبهشت بار دیگر با چشم باز به صحنه خواهند آمد و با بصیرت انقلابی حضور دیگری را در عرصه انتخابات رقم خواهند زد.

مسؤولان خراسان جنوبی نسبت به تلفات جاده ای مسؤول هستند

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی اظهار داشت: از آن جایی که شما در پزشکی قانونی مستقیما با ضایعات تصادفات جاده ‌ای مباشرت دارید آنچه که در زمینه تصادفات و راه‌ های خراسان جنوبی است را به مسؤولان پیگیری کنید.

وی افزود: در اشتباهات پزشکی اگر ضرر و آسیبی به بیمار وارد شود پزشک مسؤول بوده و باید جوابگو باشد اما اگر در پزشکی قانونی در تشخیص سهل انگاری شود و در آنچه که قاضی حکم می‌ کند مشکل اساسی ایجاد شود نباید از اهمیت این موضوع غفلت کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مسؤولیت کارکنان پزشکی قانونی بسیار حساس بوده و دارای زوایای مختلفی است و هر قسمت از آن زوایا به قدری اهمیت دارد .

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه گاهی مسؤولیت‌ ها مانند تیغ دو لبه هستند، افزود: اگر مسؤولیت مهم آن چنان که باید انجام شود خدمت بوده اما اگر سهل انگاری شود ابعاد منفی آن نمایان می ‌شود.

وی اظهار داشت: تک تک مسؤولان خراسان جنوبی نسبت به خراب بودن جاده ‌ها، تلفات جاده ‌ها، آمار مرگ و میر بالای جاده ‌های خراسان جنوبی مسؤول بوده و نباید از کنار این موضوع ساده عبور کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه مسأله پزشکی قانونی هم پزشکی وهم قضایی است و این امر سبب افزایش اهمیت فعالیت های این نهاد می ‌شود، افزود: قضاوت براساس اطلاعات موجود در پرونده رای صادر می‌ شود که اگر سهل انگاری شود قضاوت درگیر سهل انگاری می ‌شود.

واقعه غدیر در شهرستان درمیان بازسازی می شود

حجت الاسلام علیرضا حسینی، امام جمعه درمیان ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد بازسازی واقعه غدیر شهرستان درمیان اظهار داشت: بازسازی واقعه غدیر همه ساله در هر استان در یک شهرستان برگزار می شود و امسال شهرستان درمیان به عنوان محل بازسازی این واقعه عظیم انتخاب شده است و در این جلسه برای برگزاری هر چه بهتر این برنامه، کمیته هایی تشکیل و با تقسیم کار و همراهی جمعی تصمیمات کلی گرفته می شود.

امام جمعه درمیان تصریح کرد: غدیر خم یکی از معدود روایت‌ های متواتر جهان اسلام است و به دلیل کثرت روایتگری این موضوع علم الیقین داریم که احتمال کذب در آن محال است.

حجت الاسلام حسینی گفت: 70 درصد خطبه پیامبر در کتب مختلف مشترک است و فقط برخی واژه‌ ها جابه‌جا شده و یا اختلاف در مدت سخنرانی است اما اختلاف حوزه‌ های  علمیه در ترجمه کلمه مولا است که در قرآن به معنی محبت و دوستی و سرپرستی آمده است.

وی با بیان اینکه ما باید این واقعه را به آیندگان انتقال دهیم، بیان داشت: امامت یک واقعیت اجتماعی است که باید وجود داشته باشد و اختلافات بین شیعه و سنی علمی است و نباید به خیابان ‌ها کشیده شود تا دشمنانی مانند انگلیس و آمریکا  از این اختلاف ها سود ببرند.

امام جمعه درمیان با بیان اینکه پیام های فرهنگی را باید در لفافه بیان کرد، گفت: انسان‌ها تحت تاثیر پیام ‌های غیرمستقیم هستند و مقوله فرهنگی را نمی‌ توان با پیام مستقیم منتقل کرد.

حجت الاسلام حسینی یادآورشد: نمایش در بین اولیا دین هم رواج داشت چنان که اگر فرهنگ تعزیه نبود اندیشه حسینی از عراق به سایر کشورها منتقل نمی ‌شد و اگر دسته‌ های عزاداری نبود زمینه بیان واقعه عاشورا و ویژگی ‌های امام حسین(ع) در کشورهای غربی فراهم نمی ‌شد.

وی افزود: نمایش ضد دین نیست بلکه تعزیه و نمایش یک تریبون برای بیان مسائل به صورت غیرمستقیم است.

امام جمعه درمیان اظهار داشت: بازسازی واقعه غدیر یکی از مشترکات اهل سنت و تشیع است و ما باید در کنار هم کمک کنیم برای جلوگیری از جریحه‌دار شدن و تبدیل نشدن این واقعه به نقطه افتراق جامعه باید محتوای این واقعه بر مبنای مشترکات نقل شده از واقعه غدیر باشد تا در جامعه وحدت افزا و قوت بخش اندیشه تقریب باشد./۳۰۳/۸۸۰/ب۱

ارسال نظرات