۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۴۹۱۲۲۴
آیت الله مکارم شیرازی:

برای وضع نابسامان ثبت نام ریاست جمهوری فكرى شود/ ادامه اين وضع به ضرر نظام و مخالف شئون كشور است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با صدور بیانیه ای از وضع نابسامان ثبت نام ها در انتخابات ریاست جمهوری انتقاد و تأکید کرد: ادامه اين وضع به ضرر نظام و مخالف شئون كشور است.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با صدور بیانیه ای از وضع نابسامان ثبت نام ها در انتخابات ریاست جمهوری انتقاد کرد.

متن بیانیه ای این مرجع تقلید که در اختیار خبرگزاری رسا قرار گرفته به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم

شكايات زيادى از افراد متعدد از نقاط مختلف به ما رسيده كه از وضع نابسامان ثبت نام انتخاب رياست جمهورى بسيار نگران هستند و معتقدند عده‌اى ناآگاه و گروهى آگاهانه براى به سُخره كشيدن انتخابات رياست جمهورى و ضربه زدن به نظام با نداشتن هيچگونه صلاحيتى، براى نام‌نويسى شركت كرده و حتى صف تشكيل مى‌دهند و از آنجا كه ادامه اين وضع به ضرر نظام مقدس جمهورى اسلامى است و مخالف شئون كشور بزرگى مانند كشور ماست؛ بايد هر چه زودتر فكرى براى حل اين مشكل شود تا افرادى نام‌نويسى كنند كه حداقل كمترين صلاحيت لازم را براى اين كار داشته باشند و اى كاش از ساليان قبل اقدام به حل اين مشكل مى‌شد و تعجب مى‌كنيم چگونه بزرگان كشور براى حل اين مشكل تدبيرى نفرموده‌اند!

و اگر تصور شود قانون اساسى اجازه اضافه شرطى نمى‌دهد ظاهراً اشتباه است زيرا قيودى كه در قانون اساسى آمده شرايطى را در كنار خود مى‌طلبد، مثلا هنگامى كه گفته مى‌شود يكى از شرايط «مدير و مدبر بودن» است مفهومش آن است كه شخص تقاضاكننده بايد سوابق اجرايى كلان خود را ارائه دهد.

يا اين‌كه هنگامى كه گفته مى‌شود از «رجال سياسى باشد»، حداقل بايد سن و سالى داشته باشد و پايه تحصيلى معتبر. همچنين قيود ديگرى كه در دل اين تعبيرات نهفته است و اهل عُرف كاملا آن را استفاده مى‌كنند و قانون‌دانان آن را تأييد مى‌نمايند.

بنابراين بايد لااقل شرايطى براى سن و مدرك تحصيلى و سابقه مديريتى كه موافق چنين كار مهمى باشد گذارده شود تا اين وضع نابسامان، سامان يابد.

گرچه براى اين دوره فعلا نمى‌توان تصميمى گرفت ولى بايد در اولين فرصت براى دوره‌هاى آينده إن‌شاءالله تصميم گرفته شود.

توفيقات همگى را در حل مشكلات كشور از خداوند متعال مسألت دارم.

/۱۳۲۳/د۱۰۱/ص

ارسال نظرات