۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۴۹۱۱۲۱
معاون وزیر امور خارجه:

اقتصاد مقاومتی با بروکراسی اداری به نتیجه نخواهد رسید

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه با بیان این‌که نیازمند برنامه‌ای هدفمند در راستای تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم، گفت: اقتصاد مقاومتی، با بروکراسی اداری به نتیجه نخواهد رسید.
قشقاوی معاون وزیر خارجه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسن قشقاوی، معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه امروز در مراسم راه‌اندازی روادید الکترونیکی فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال»، اظهار داشت: مبانی اقتصاد مقاومتی ریشه در تعالیم دین مبین اسلام و آیات قرآنی دارد.

وی با تأکید بر حمایت جدی و عملی دولت از تولیدکنندگان بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: اقتصاد، تنها در حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌داران شکل می‌گیرد، نه در قالب بودجه‌های دولتی؛ این اصل را مولای متقیان علی(ع) در نامه معروف خود به مالک اشتر، تحت بررسی شرایط اقتصادی طبقات مختلف اجتماعی آورده و مورد تاکید قرار داده‌اند.

قشقاوی با بیان این‌که نیازمند برنامه‌ای هدفمند در راستای تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی داریم، تصریح کرد: اگر نگاه ایدوئولوژیک به بخش خصوصی داشته باشیم، امکان نخواهد داشت برای ارائه مجوز یک هتل، کارخانه، دامداری یا نیروگاه، تعلل کنیم.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه با بیان این‌که فرمایش مقام معظم رهبری در حوزه‌های اقتصاد مقاومتی، با بروکراسی اداری به نتیجه نخواهد رسید، گفت: در تمام کشورهای پیشرفته دنیا، مجوزهای سرمایه‌گذاری و هتل‌سازی حداکثر در چهار هفته صادر می‌شود و هفته پنجم قطعاً شامل آغاز عملیات اجرایی هتل است.

وی ادامه داد: با این روند قانونی، هیچ مسؤولی، حق جلوگیری از فعالیت اجرایی پروژه را ندارد؛ وگرنه با مجازات جدی مواجه می‌شود. از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی می‌خواهم برای تحقق فرمایش رهبری، ماده واحده‌ای را تنظیم و تصویب کنید که طی آن هر مقام اجرایی، قضایی، پلیسی، بانکی، گمرکی و مالیاتی، که به هر بهانه‌ای قصد توقف کار یک واحد تولیدی را داشته باشد، مجازات شود.

قشقاوی با تأکید بر این‌که حمایت از سرمایه‌گذاری باید هم در قانون و هم در مقام اجرا عینیت داشته باشد، افزود: متأسفانه سرمایه‌گذاران پیگیر تسهیلات بانکی بوده‌اند و همین مسأله در بیشتر مواقع منجر به انصراف سرمایه‌گذار شده است، اجازه بدهیم کمی هم بخش‌های بانکی و مالیاتی با توجه به ظرفیت‌های ارتباطی خود، سراف سرمایه‌گذار بروند و به وظایف قانونی خود عمل کنند.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه در بخش دیگری از از سخنان خود بر لزوم پیگیری برنامه‌های گردشگری تبریز 2018 ذیل مدیریت واحد تأکید کرد و اظهار داشت: تبریز 2018 باید تحت یک فرماندهی واحد باشد؛ این امر در گرو هماهنگی بخش‌های استانی و شهری است و وزارت امور خارجه نیز آماده است در این خصوص، تمام اختیارات لازم را به فرمانده واحد ارائه دهد.

وی با تأکید بر این‌که وزارت خارجه آماده‌ است هر خدمتی که ممکن باشد، در چارچوب برنامه‌‌های تبریز 2018 ارائه دهد، گفت: ویزای الکترونیکی، مقدمه بسیار ارزشمندی برای تبریز 2018 خواهد بود، آذربایجان‌شرقی باید جایگاه بایسته خود را بازیابی کند و وزارت خارجه نیز مصمم است در این خصوص، حمایت‌های لازم را انجام دهد./935/۲۰۲/ب2

 

ارسال نظرات