۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۴۹۱۱۱۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

سبک زندگی رضوی در جامعه تبیین و نهادینه شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر بهره‌گیری بیشتر از آموزه‌های رضوی در زندگی فردی و اجتماعی، گفت: باید سبک زندگی رضوی که دقیقاً سبک زندگی اسلامی است، در جامعه تبیین و گسترش یابد.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری نمایندگی آستان قدس رضوی استان، با اشاره به اینکه وجود مرقد مطهر امام رضا(ع) در مشهد نعمت و برکت ویژه‌ای برای ایران اسلامی است، افزود: این کشور با ولایت عجین شده و ملت ایران از ابتدای گسترش اسلام همواره پیرو عملی ولایت بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برکت آستان قدس رضوی در سراسر کشور گسترده شده است، اضافه کرد: زلزله 6.1 ریشتری اخیر که در مشهد رخ داد، نشان داد امام رضا(ع) لنگر آسمان و زمین است؛ والا اگر زمین‌لرزه با این قدرت در هر نقطه‌ای رخ می‌داد، آسیب‌های بسیار زیادی بر جای می‌گذاشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌های مختلف کشور، افزود: تأسیس نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان شمالی توفیق بسیار بزرگی برای خادمان زائران کوی امام رضا(ع) است.

وی ادامه داد: افتتاح این نمایندگی و ثبت‌نام خادمان افتخاری سبب می‌شود عنایات آستان قدس رضوی به استان خراسان شمالی سرازیر شود؛ به‌ گونه‌ای که قبل از پایان سال 1395، محرومان و مستمندان استان از محموله‌های ارسالی از سوی آستان قدس رضوی بهره‌مند شدند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه خدمت به آستان مقدس علی بن موسی‌الرضا(ع) سرآمد همه خدمت‌ها است، گفت: خدمت کردن به آستان قدس رضوی توفیقی است که اکنون شامل حال همه مردم ایران شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر بهره‌گیری بیشتر از آموزه‌های رضوی در زندگی فردی و اجتماعی، گفت: باید سبک زندگی رضوی که دقیقاً سبک زندگی اسلامی است، در جامعه تبیین و گسترش یابد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خطاب به مسؤولان دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان، اظهار کرد: باید مسؤولان آستان قدس رضوی در استان، حلقه وصل مردم این استان به دریای بیکران امام رضا(ع) باشند.

وی همچنین از مسؤولان دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خواست تا کارهای به زمین‌مانده فرهنگی و اقتصادی را رصد کرده و در این زمینه از موازی کاری با دستگاه‌های دیگر پرهیز کنند./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات