۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۴۹۱۱۰۱
امام جمعه ماهنشان:

لازمه گسترش تولید در کشور فرهنگ سازی است

امام جمعه ماهنشان با اشاره به شعار سال و لزوم فرهنگ سازی برای آن، گفت: در رابطه با شعار سال باید فرهنگ سازی شود، ما هنوز به اندازه کافی فرهنگ تولید نداریم و نفت و سرمایه های خام دیگر ما را تنبل و مصرف گرا کرده است.
امام جمعه ماهنشان

حجت الاسلام حسین علی زاهدی پور، امام جمعه ماهنشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به لزوم وجود اقتصاد مقاوم در برابر چالش های جهانی، اظهار داشت: با توجه به فرامین رهبر معظم انقلاب ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی و سیاسی در عدم اقتصاد مقاوم است؛ اقتصادی که بتواند در چالش های پیشرو مقاومت کرده و نیازهای اقتصادی مردم را رفع کند.

وی در ادامه با اشاره به در هم تنیدگی فرهنگ و اقتصاد و لزوم رشد همزمان آن ها، افزود: اگر چه فرهنگ زیربنا است اما اقتصاد بدنه این نظام بوده و فرهنگ سالم هم بدون بدنه سالم نمی تواند عرض اندام و ابراز وجود کند.

امام جمعه ماهنشان در ادامه با اشاره به عدم وجود بی عدالتی در اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی باید درون بین بوده و تکیه بر نیروها و قوای داخلی و استعدادهای داخلی داشته باشد و در آن تبعیض و بی عدالتی جایگاهی نداشته و بلکه اقتصادی مقاوم خواهد بود که عدالت محور باشد.

این مقام مسؤول در ادامه بیکاری را جزء آسیب های اجتماعی برشمرد و افزود: واردات بی رویه، نبود کارگاه های تولیدی و تعطیلی کارخانه ها، بیکاری و عدم اشتغال و جلوگیری و عدم حمایت از تولیدهای با کیفیت داخلی زمینه های بیکاری را فراهم کرده و همین بیکاری ها  آسیب های اجتماعی فراوانی به بار آورده و در جامعه تأثیرهای بدی خواهد داشت.

حجت الاسلام زاهدی پور در ادامه گفت: هم مردم و هم مسؤولان باید بر اساس تبیین ها و بیانات رهبر انقلاب برنامه ریزی کرده و در راستای تحقق انتظارات ایشان تلاش کنند؛ چرا که فرامین مقام معظم رهبری نقشه پیشرفت راه کشور است.

وی با اشاره به شعار سال و لزوم فرهنگ سازی برای آن، خاطرنشان کرد: در رابطه با شعار سال باید فرهنگ سازی شود، ما هنوز به اندازه کافی فرهنگ تولید نداریم و نفت و سرمایه های خام دیگر ما را تنبل و مصرف گرا کرده و  هنوز رؤیاهای ما بر اساس خوردن بدون زحمت است و متأسفانه مسؤولان ما نیز با این فرهنگ زندگی می کنند.

امام جمعه ماهنشان در پایان مصرف گرایی را ریشه اختلاس ها دانست و افزود: بسیاری از اختلاس ها ریشه در فرهنگ مصرف گرایی و تنبلی دارد، پس امسال باید با تحول در فرهنگ، به تولید داخلی کافی برسیم که نتیجه حتمی آن اشتغال است./949/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات