۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۴۹۰۹۲۷
آیت الله نوری همدانی:

قدرت نظامی ایران باید افزایش یابد

حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار فرمانده نیروی دریایی سپاه، گفت: قدرت ایران باید به قدری افزایش پیدا کند که دشمنان اسلام جرأت و فکر حمله به ایران به سرشان خطور نکند.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز با سردار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از فرماندهان نیروی دریایی سپاه با اشاره به این که امت اسلامی باید دارای عزت و قدرت باشد، گفت: امت اسلامی باید همیشه برای قدرت داشتن تلاش کند و قدرت خود را افزایش دهد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: اولین گام در تحصیل قدرت، ایمان قوی است؛ معنویت شاخصه ای بسیار مهم و تأثیرگذار در تحصیل قدرت است؛ ایمان مردم پشتوانه انقلاب و به ثمر نشستن آن است و اگر مسلمانان در هر عرصه ای با ایمان کامل گام بردارند، پیروز خواهند بود.

وی ادامه داد: کسانی که در راه خدا گام برمی دارند، مرگشان توأم با شهادت است در حالی که دشمنان از مرگ می ترسند؛ ایمان، عقیده و فرهنگ اسلام بر فرهنگ استکبار برتری دارد.

این مرجع تقلید شیعه بیان داشت: دومین اصل قدرت و توانمندی در عرصه علمی است و 300 آیه در قرآن کریم مسلمانان را به علم و تحقیقات تشویق و تأکید می کند؛ تمام علومی که در دنیا وجود دارد از اسلام گرفته شده و اصطلاحات علوم عربی بوده است که دشمن بعد از تسلط، آن واژه ها را سکولار کرده است.

وی افزود: اصل سوم عقل است که غیر از علم است؛ علم به معنای دانستنی ها است اما چیز دیگری لازم است و آن عقل است که بصیرت را به همراه دارد؛ قرآن کریم در 60 مورد از عقل تکریم می کند و رهبر معظم انقلاب نیز تأکید زیادی بر بصیرت دارند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز داشت: موضوع سیاست چهارمین اصل است که در موضوع مدیریت جامعه و بر محور عدالت و صداقت است؛ سیاست اسلام می خواهد امتی را به وجود آورد که از لحاظ علم و ایمان و تدبیر بی نظیر و مستقل باشد.

وی خاطرنشان کرد: اسلام سعی دارد فقر را از میان بردارد و اگر برنامه اسلام اجرا شود فقر ریشه کن خواهد شد؛ ظلم و جهل نیز در سیاست اسلام جایی ندارد در حالی که پیش از انقلاب سلطنتی وابسته به غرب روی کار بود و بر ضعفا ظلم می کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم گفت: حکومت اسلامی پنجمین اصل در تحصیل قدرت است و خود مسلمانان باید نظام حکومتی داشته باشند که در رأس آن ولایت فقیه باشد؛ این که حکومتی سلطنتی یا مشروطه باشد فایده ای ندارد و نمی تواند اصول اسلامی را پیاده سازی کند.

وی خاطرنشان کرد: جهاد در اسلام بسیار تأکید شده و اسلام باید جهادگرانی داشته باشد که شما پاسداران از این جهاد گران هستید؛ همه مسلمانان باید جهادگر باشند و در مقابل ظلم و ستم سکوت نکنند و اولیای شیطان را سرکوب کنند.

این مرجع تقلید شیعه اظهار داشت: قدرت ایران باید به قدری افزایش پیدا کند که دشمنان اسلام جرأت و فکر حمله به انقلاب اسلامی ایران به سرشان خطور نکند و در سطحی از قدرت باشد که همیشه دشمنان از شما احساس ترس کنند.

وی یادآور شد: امام راحل پس از پذیرش قطع نامه فرمودند، درست است که ما این قطع نامه را پذیرفتیم اما خشم و کینه انقلابی همیشه در دل های شما باید وجود داشته باشد؛ اگر امروز جنگ در جبهه ها نیست باید بدانید که دشمنان به شیوه های دیگر در کمین ما هستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: آمریکا اذعان می کند که برای شکست ایران باید از نیروهای داخلی که طرفدار ما هستند تقویت کنیم؛ ما باید هوشیار باشیم و بدانیم هر کسی که به نفع آمریکایی ها صحبت می کند تحت نفوذ آن ها است.

وی در پایان ابراز داشت: ششمین اصل در تحصیل قدرت، اصل اقتصادی است، چون هر کس که محتاج دشمن باشد اسیر دست اوست؛ گرانی ها باید از بین برود و برای همه کار، تولید و اشتغال ایجاد شود؛ این ها اصول عزت و اقتدار است که باید حتما حفظ شود./840/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات