۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۴۹۰۹۰۱
امام جمعه نورآباد مطرح کرد؛

ضرورت توجه به معنویت برای خدمت به مردم و برقراری عدالت در عرصه های مختلف

امام جمعه نورآباد با تأکید بر ضرورت توجه و تقویت معنویت برای خدمت به مردم و برقراری عدالت در عرصه های گوناگون، گفت: این مهم در مسائل فردی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مطرح است.
امام جمعه نورآباد

حجت الاسلام سید جعفر هاشمی نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، اعتکاف را فرصتی برای تقرب به درگاه الهی و خویشتن داری عنوان کرد که آثار و برکات فردی و اجتماعی فراوانی نیز به همراه دارد.

امام جمعه نورآباد به نقش عبادت و معنویت در دیگر امور اقتصادی و سیاسی اشاره کرد و بیان داشت: انسان متدین به خدا و معاد اعتقاد دارد و در دین ما به همه مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی اشاره شده است.

وی با بیان اینکه داشتن تقوا در تمام مسائل فردی، اجتماعی، اخلاقی، سیاسی و اقتصادی تأثیرگذار است، افزود: انسان با تقوا بر این امور که سیاست دارای فقه است و رعایت حلال و حرام ضروری است، توجه دارد.

حجت الاسلام هاشمی نژاد با بیان اینکه سیاستمداری که اعتقاد به خدا و معاد دارد، در سیاست به خوبی ایفای نقش می کند، خاطرنشان کرد: این افراد هر جناحی را تأیید نکرده و نسنجیده سخن نمی گویند.

وی کار کردن را نوعی عبادت عنوان کرد و گفت: کار کردن و ایجاد اشتغال سیره اهل بیت(ع) بوده است و فرد مؤمن، مدیر و مسؤول مؤمن و با تقوا در ایجاد اشتغال و خدمت به مردم از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

حجت الاسلام هاشمی نژاد با تأکید بر اینکه اگر به دستورات دین امر اقتصاد عمل کنیم بسیاری از مشکلات کشور برطرف می شود، بیان داشت: اگر واجدین شرایط خمس، زکات و مالیات را به موقع پرداخت کنند و مدیریتها در عرصه های مختلف صحیح باشد، در زمینه اقتصادی بسیاری از مشکلات برطرف می شود.

وی مبارزه با کالای قاچاق، حمایت از تولیدات داخلی و تبیین فرهنگ مصرف کلاهای داخلی را نیز سرلوحه کار و فعالیت افراد مؤمن و متدین دانست و اظهار داشت: با نهادینه‌سازی این ضروریات که امروز مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می شود.

امام جمعه نورآباد بیان داشت: مسائل دینی، معنوی و اعتقادی در همه مسائل اجتماعی، فردی، اقتصادی و سیاسی مطرح است و توجه به دستورات دینی و الهی موجب موفقیت همه متولیان، مدیران و صاحبان فکر و اندیشه در عرصه های گوناگون می شود./9459/303/ب2

ارسال نظرات