۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۴۹۰۸۱۲
امام جمعه بابل:

زیبایی های سبک زندگی امام علی به جامعه معرفی شود

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: باید زیبایی های بی نظیر سبک زندگی امام علی(ع) را به درستی شناخت و در قالب های تأثیرگذار به ویژه با ابزار متعالی هنر به جامعه منتقل کرد.
جشن میلاد امام علی در مصلا بابل جشن میلاد امام علی در مصلا بابل جشن میلاد امام علی در مصلا بابل جشن میلاد امام علی در مصلا بابل جشن میلاد امام علی در مصلا بابل جشن میلاد امام علی در مصلا بابل جشن میلاد امام علی در مصلا بابل جشن میلاد امام علی در مصلا بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل عصر امروز در مراسم جشن میلاد امیرالمومنان(ع) و تقدیر از اعضای برادر ستاد نمازجمعه بابل با اشاره به جایگاه مولای متقیان در عالم هستی، گفت: در جایی از تاریخ صدر اسلام نیست که حضور و نقش موثر و ماندگار امام علی(ع) در آن نباشد.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام علی(ع) به عنوان پدر امت اسلامی شناخته می شوند زیرا معنی پدر به عنوان مبدا و آغاز کننده است.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با اشاره به نقش موثر امیرمومنان(ع) و خطبه های مهم جمعه ایشان، تاکید کرد: امام علی(ع) هم به عنوان حاکم اسلامی و به عنوان خطیب جمعه اسلامی حافظ جایگاه مهم و رفیع نمازجمعه بود.

وی با بیان اینکه نخستین نمازجمعه در سطح مازندران به فرمان امام راحل در بابل اقامه شد، اظهار داشت: مرحوم آیت الله روحانی نخستین امام جمعه در استان مازندران بود و امروز پدر معنوی این استان در انقلاب شناخته می شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد: در ستاد نمازجمعه بابل اعضای زیادی تا آخرین لحظات عمر خود خادم سنگر نمازجمعه بودند و به این خدمت افتخار می کردند و باید راه این عزیزان را با همت و تلاش ببیشتر ادامه دهیم.

وی ضمن تاکید بر این مطلب که نمازجمعه گرد و غبارهای زیادی را از چهره انقلاب پاک کرد، گفت: امروز شاهد همدلی و اهتمام همه اعضای ستاد نمازجمعه بابل هستیم و برخی از ادارات و نهادها مانند شهرداری و شورای اسلامی شهر بازوان اصلی و مهم ستاد نمازجمعه محسوب می شوند.

امام جمعه بابل با اشاره به این که نمازجمعه بیشترین اثر را بر افکار عمومی در جامعه ما گذاشت، خاطرنشان کرد: رسانه های مهم دنیا به ویژه رسانه های معاند به دقت نمازهای جمعه را در سراسرکشور زیر نظر دارند و آن را مورد تحلیل قرار می دهند.

وی افزود: مرحوم آیت الله روحانی به مدت بیست سال سنگربان نمازجمعه بابل بود و دغدغه زیادی در امر مهم نمازجمعه داشت و این به دلیل جایگاه مهم این نهاد اثرگذار است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی بر شناخت حقیقت وجودی امام علی(ع) تاکید کرد و اظهار داشت: باید زیبایی های بی نظیر سبک زندگی امام علی(ع) را به درستی شناخت و در قالب های تأثیرگذار به ویژه با ابزار متعالی هنر به جامعه منتقل کرد.

وی با اشاره به شهرت منطقه مازندران به دیار علویان، تصیریح کرد: مردم مازندران همواره در طول تاریخ شیفته و عاشق مولای متقیان بودند و عاشقانه فرهنگ علوی را با تمام وجود پذیرا شدند.

امام جمعه بابل تاکید کرد: امام علی(ع) ممتازترین یار پیامبرگرامی اسلام(ص) در تاریخ صدر اسلام محسوب می شود و به رغم تلاش بدخواهان محو شدنی نیست بلکه جلوه تابناک حقیقت ایشان در عالم وجود می درخشد./202/1313/ب1

ارسال نظرات