۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۴۹۰۷۷۰
امام جمعه اردبیل:

ایران اسلامی کشوری آرمانی برای اقلیت های دینی است

امام جمعه اردبیل با تاکید بر فرهنگ و تمدن فاخر ایران اسلامی و سهم ویژه آن در صلح جهانی، گفت: کشور ما، یک کشور آرمانی برای حضور اقلیت های دینی است.
دیدار امام جمعه اردبیل با علویان اتریش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل  صبح امروز با الکساندر ریگر وزیر مختار و معاون سفیر و مدیر انجمن فرهنگی سفارت اتریش  ملاقات کرد.

وی در این دیدار که درجمع ۴۱ توریست علوی کشور اتریش صورت گرفت، اظهار داشت: کشور ما در طول تاریخ با داشتن فرهنگ و مدنیت فاخر، همیشه در مسیر صلح بوده و در حال حاضر نیز به طور ویژه سهیم در صلح جهانی است.

امام جمعه اردبیل افزود: کشور ما هیچ وقت شروع کننده جنگ نبوده و جنگ چالدران نیز با پیش قدمی دولت عثمانی و شیطنت یاؤوس شروع شد. درهشت سال جنگ تحمیلی نیز ما در تلاش برای اخراج دشمن متجاوز از خاک خود بودیم.

آیت الله عاملی در ادامه گفت: حضور فعلی مستشاری ایران در سوریه نیز دقیقا در مسیر دفاع از امنیت ایران اسلامی در برابر جنگ طلبانی است که دنیا بر هویت تروریستی آنها صحّه گذاشته است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر رعایت کامل حقوق اقلیت های مذهبی در ایران، گفت: کشور ما، یک کشور آرمانی برای اقلیت های دینی است.

وزیر مختار سفارت اتریش نیز در این دیدار با اظهار خوشحالی از حضور در اردبیل و تحسین قابلیت های استان، بر تبادل فرهنگی بین کشور متبوع خود با استان اردبیل اعلام آمادگی کرد.

رییس علویون اتریش نیز در این دیدار اظهار داشت: علویت در کشور اتریش از سوی دولت به رسمیت شناخته شده و دولت اتریش تعامل بسیار شایسته با علویان دارد.

وی با تشکر از حسن پذیرایی و مهمان نوازی اهالی اردبیل گفت: درسال آینده علویان اتریش چند برابر جمعیت حاضر به استان اردبیل سفر می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل نیز اظهار امیدواری کرد که علویان عزیز اتریش به عنوان سفیران جمهوری اسلامی ایران به ویژه در معرفی استان اردبیل در اروپا عمل کنند.

گفتنی است؛ امسال برای نخستین بار علویان اتریش جهت اجرای مراسم ویژه خود به مناسبت ولادت امیرمومنان علی(ع) در کنار مرقد شاه اسماعیل خطایی در اردبیل حاضر شده اند.

در مذهب علوی، شاه اسماعیل صفوی جایگاه بسیار رفیع معنوی دارد به همین جهت سالانه جمعیت زیادی از آنها از ترکیه و اروپا در اردبیل حاضر و در بقعه ذبح قربانی کرده و مراسم خانه جم را در بقعه اجراء می کنند که این امر فرصت بسیار استثنائی برای تقویت صنعت توریسم و شناساندن فرهنگ شیعی در اردبیل درست کرده است.

لازم به ذکراست که هیات ۴۱ نفره حاضر، جهت مبادلات اقتصادی، دیروز با اتاق صنعت  و فعالان اقتصادی استان نیز نشست مشترک داشتند./202/937/ب1

ارسال نظرات