۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۴۹۰۷۲۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

بهترین پایگاه توبه در ایام اعتکاف و ماه مبارک رمضان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: بهترین پایگاه توبه در ایام اعتکاف و ماه مبارک رمضان بوده و نتیجه توبه نیز آمرزش گناهان و اتصال به خداوند است.
احمد رضایی

حجت الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، اظهار داشت: سنت بزرگ اعتکاف سالیان زیادی شکل گرفته است و هر سال شاهد حضور جمعیت زیادی از علاقه‌مندان در مراسم اعتکاف هستیم.

وی گفت: هر سال جمعیت کثیری از نوجوانان و جوانان در مراسم معنوی اعتکاف حضور دارند و این موضوع نشان می دهد مردم طعم شیرین انس با خدا را در زندگی اجتماعی و فردی خود حس کرده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم به اینگونه مراسمات معنوی در جامعه نیاز دارند، افزود: بهترین پایگاه توبه در ایام اعتکاف و ماه مبارک رمضان است و نتیجه توبه نیز آمرزش گناهان بوده و وقتی انسان از گناه جدا شد به خدا وصل می شود.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه عباداتی مانند اعتکاف حلقه های وصل انسان به خدا هستند، تصریح کرد: اعتکاف انسان را از فضای دنیوی به فضای خدایی شدن سوق می دهد.

وی ادامه داد: گاهی مواقع برنامه های روزمره سبب جدا شدن انسان ها از خدا می شوند و آن ها را دچار غفلت می کنند اما انسان ها وقتی وارد اعتکاف می شوند از غفلت نجات پیدا می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی یاد خدا را سبب آرامش و آسایش انسان ها دانست و خاطرنشان کرد: یکی از راه های نجات انسان از اسارت شبکه های اجتماعی، ایجاد شبکه معنوی است و باید با شکل دادن شبکه های معنوی جوانان خود را از انواع آسیب ها در جامعه حفظ کنیم.

حجت الاسلام رضایی اظهار کرد: حضور روحانیان در ایام اعتکاف ضروری است و حضور آن ها در این مراسم معنوی سبب آرامش بیشتر مردم و تشویق نسل جوان می شود./880/302/ب2

ارسال نظرات