۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۴۹۰۷۰۳

گزارش لحظه به لحظه از ولادت علی در یک اثر خواندنی

انتشارات دلیل ما، چاپ پانزدهم کتاب «گزارش لحظه به لحظه از ولادت علی علیه السلام در کعبه» نوشته محمد باقر انصاری را منتشر کرده است.
کتاب «گزارش لحظه به لحظه از ولادت علی علیه السلام در کعبه»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتشارات دلیل ما، چاپ پانزدهم کتاب «گزارش لحظه به لحظه از ولادت علی در کعبه» به قلم محمد باقر انصاری را منتشر کرده است.

ماجرای سه روزه ولادت امیرالمؤمنین علیه السلام واقعه‌ای عظیم بوده که نویسنده در این کتاب این ماجرا را در قالب روایتی داستانی تدوین کرده است.

حجت الاسلام محمد باقر انصاری در این کتاب به چگونگی ورود فاطمه بنت اسد به کعبه، اتفاقات داخل و خارج کعبه و بیرون آمدن آن بزرگواران از کعبه پرداخته است. نکته بارز این اثر آن است که هیچ مطلبی زاییده تخیل نویسنده نبوده، تمامی مطالب این کتاب مستند و معتبر است.

مؤلف این کتاب را در شش فصل با عنوان‌های: «وقایع روزهای قبل از ولادت»، «ماجراهای قبل از ورود به کعبه»، «ماجرای داخل کعبه در طول سه روز»، «ماجراهای بیرون کعبه در طول سه روز»، «ماجراهای هنگام خروج از کعبه» و «وقایع روزهای بعد از ولادت» تنظیم کرده است.

نگارنده در صفحه 45  از فصل پنجم زیر عنوان «تبریک خداوند در ولادت امیرالمؤمنین علیه السلام» می‌نویسد:

«اولین و آخرین باری که خداوند در ولادت فرزندی تبریک گفته همانا میلاد علی بن ابیطالب است. پیامبر صلی الله علیه و آله در ابن باره چنین می‌فرماید:

 «هنگام ولادت علی علیه السلام، جبرئیل بر من ناز ل شد و چنین آورد: ای حبیب خدا، خداوند بر تو سلام می‌رساند، و برای ولادت برادرت علی به تو تبریک می‌گوید و می‌فرماید: «اکنون زمان ظهور نبوت تو و پرده‌برداری از رسالتت نزدیک شده است؛ چرا که تو را به برادرت و وزیرت و دامادت و جانشینت مؤید داشته‌ام. کسی که با او کمر تو را محکم نمودم و ذکر تو را علنی ساختم.

 اکنون برخیز و به استقبال او برو، و او را با دست راست در آغوش بگیر؛ چرا که او از اصحاب یمین است و شیعیانش پیشانی سفیدان نشانه‌دار هستند.»

همچنین، نگارنده دیدار نوزاد کعبه با پیامبر اکرم صلی الله علیه  و آله و پدرش را این گونه روایت می‌کند:

 «...در حالی که ابوطالب از دیدار روی فرزندش غرق در سرور بود، مولود کعبه در نگاه اول به پدر گفت: « السلام علیک یا اَبَه و رحمة الله و برکاته». حضرت ابوطالب هم در جواب گفت: «و علیک السلام یا بنی و رحمه الله برکاته» و سپس فرزند را در آغوش گرفت.

 پیامبر در حالی که به شدت مسرور بود، نزدیک آمد و تا چشم علی علیه السلام به آن حضرت افتاد از خوشحالی خود را حرکتی داد و به روی او خندید و عرض کرد:‌ »السلام علیک یا رسول الله و رحمة الله و برکاته» و سپس گفت: «مرا در آغوش بگیر.»

 پیامبر صلی الله علیه و آله پاسخ سلامش را داد و او را در آغوش گرفت و بوسید و دست در دست او گذاشت. سپس نوزاد کعبه دست راست بر گوش راست گذاشت و اذان و اقامه گفت و به یگانگی خداوند و رسالت پیامبر شهادت داد.»

گفتنی است، حجت الاسلام محمد باقر انصاری، مجموعه 23 جلدی گزارش لحظه به لحظه از: «واقعه غدیر»، «ولادت حضرت زهرا سلام الله‌ علیها»، «ماجرای فدک»، «سرگذشت اولین کتاب اسلام»، «ماجرای مباهله»، «ازدواج حضرت زهرا سلام الله علیها»، «سفر امام رضا علیه السلام به ایران» و.. را نگاشته است.

انتشارات دلیل ما، کتاب «گزارش لحظه به لحظه از ولادت علی علیه السلام در کعبه» را در 60 صفحه قطع رقعی و با جلد شومیز، و قیمت 2500 تومان تجدید چاپ کرده است و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب و دیگر آثار انتشارات دلیل ما به قم- بلوار معلم- مجتمع ناشران - طبقه همکف - واحد 9 مراجعه کرده، یا با تلفن‌های 02537744988 و 02537733413 تماس بگیرند./998/ ن ۶۰۲/ش

ارسال نظرات