۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۴۹۰۶۷۲

جایگاه ائمه معصوم در کلام امام علی

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که در روز قیامت هر انسانی را با امام و پیشوای خودش مورد خطاب قرار می دهند، گفت: امام علی(ع) در نهج البلاغه در فضیلت امام و ائمه معصوم(ع) می فرمایند که ائمه کسانی هستند که سکوت شان نیز بر مؤمنان حجت است.
امام علی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم شاه جعفری، استاد حوزه علمیه خواهران امروز در رواق حضرت خدیجه(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به این که در روز قیامت هر انسانی را با امام و پیشوای خودش مورد خطاب قرار می دهند، گفت: امام علی(ع) در نهج البلاغه در فضیلت امام و ائمه معصوم(ع) می فرمایند که ائمه کسانی هستند که سکوت شان نیز بر مؤمنان حجت است.

وی با بیان این که ائمه(ع) کسانی هستند که مقام عصمت داشته و خداوند بدی را از ایشان دور کرده است، افزود: خداوند اراده کرده که رجس و بدی از ائمه(ع) به دور باشد و این موضوع در آیات قرآن کریم نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: کسی که دارای مقام عصمت است تمامی لحظات زندگی به یاد خدا بوده و چنین فردی تمامی لحظات عمر خود را فقط برای رضایت خداوند تلاش می کند.

خانم شاه جعفری با تأکید بر مقام و مرتبه بالای ائمه معصوم(ع) ادامه داد: جایگاه و مقام ائمه(ع) به حدی بلند مرتبه و برجسته است که امام علی(ع) در یکی از کلام های نورانی خود در نهج البلاغه می فرمایند که ائمه(ع) کسانی هستندکه نه تنها کلام شان بلکه سکوت و رفتارشان نیز برای مؤمنان حجت است.

وی افزود: ائمه(ع) در طول زندگی پر برکت خود حتی برای یک لحظه خداوند را از یاد نبردند و در تمام طول عمر خود به یاد خدا بودند و به همین دلیل الگو برداری از این بزرگواران به معنای قرار گرفتن در مسیر بندگی خداوند بوده و بندگی خداوند همان هدف خلقت آدمی است.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به این که در قیامت هر کسی را با نام امام و پیشوای او مورد خطاب قرار می دهند، افزود: اگر ما ادعای پیروی از ائمه(ع) را داریم باید در عمل، رفتار و کلام نیز شبیه آنها باشیم تا فردای قیامت بتوانیم ادعا کنیم که از این بزرگواران الگو برداری کرده و این بزرگواران امام ما هستند.

وی تصریح کرد: ائمه وجه الله هستند و به همین دلیل رفتار آنها آیینه تمام نمای وجود خداوند و توحید است.

استاد حوزه علمیه خواهران یادآور شد: هر کس که می خواهد شبیه ائمه(ع) شود در مرتبه اول باید نگاه و نیت خود را به امور مختلف عوض کرده و نیت و نگاه او نسبت به امور خدایی باشد و پس از آن با کسب توفیق از خداوند و ائمه(ع) خود را در عمل نیز به این بزرگواران نزدیک کند./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات