۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۴۹۰۶۶۵
امام جمعه جیرفت:

اعتکاف نمادی از دلبستگی جوانان به آموزه های اسلامی است

حجت الاسلام کرمی پور گفت: اعتکاف به عنوان نمادی از دلبستگی جوانان به آموزه های اسلامی است و از این فرصت در جهت خودسازی باید بیشترین بهره را برد.
امام جمعه جیرفت

حجت الاسلام رضا کرمی پور امام جمعه جیرفت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به نقش روحانیت در اعتکاف اشاره و اظهار کرد: روحانیت در تمام مسائل کشور نقش موثری را ایفا می کنند؛ اما در مراسم اعتکاف حوزه های علمیه طلاب و روحانیت در امور معنوی نقش اساسی دارند.

وی بیان کرد: مطرح کردن مسائل شرعی در مراسم اعتکاف یکی از مسائل مهمی است که از سوی روحانیت باید برای معتکفین به ویژه جوانان و نوجوانان مطرح شود و به سوالات آنان پاسخ داده شود.

حجت الاسلام کرمی پور تصریح کرد: تشکیل حلقه های معرفتی در مراسم اعتکاف نیز یکی دیگر از مسائلی است که روحانیان باید به آن توجه داشته باشند و به شبهاتی که در اذهان مردم و جود دارد، پاسخ داده شود.  

امام جمعه جیرفت ادامه داد: ارتباط روحانیان با جوانان، دانش آموزان و دانشجویان نیز یکی از اهدافی است که روحانیان باید به آن بپردازند، بنابراین اعتکاف در بین مردم جایگاه خوبی را پیدا کرده و در سراسر کشور این مراسم معنوی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه یکی از رویش های انقلاب اسلامی مراسم اعتکاف است، افزود: این مراسم معنوی از درون انقلاب جوشید؛ چرا که قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی این مراسم فقط در قم برگزار می شد.

حجت الاسلام کرمی پور یادآور شد: مسؤولان باید زمینه را برای هر په باشکوه برگزار کردن مراسم اعتکاف فراهم آورند و به علت هزینه داشتن برخی خانواده ها از حضور در مراسم اعتکاف محروم می شوند، از این رو خیرین نیز نذورات خود را در این راستا برطرف کنند.

امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: بنابراین اعتکاف خودسازی و بالا بردن معنویت انسان است و فضای خوبی را برای برنامه های دینی ایجاد می کند و آثار معنوی و معرفتی بسیار بزرگی در جامعه به دنبال دارد.

وی عنوان کرد: سه روز عبادت برکات و اثرات زیادی در جامعه و منش انسان دارد و این ایام بهترین فرصت برای خود سازی است که حاصل آن رضایت پروردگار خواهد بود و حضور جوانان در اعتکاف می تواند زمینه ساز بُعد معنوی باشد.

حجت الاسلام کرمی پور اضافه کرد: اعتکاف به عنوان نمادی از دلبستگی جوانان به آموزه های اسلامی است و از این فرصت در جهت خودسازی باید بیشترین بهره را برد./302/9709/ب1

ارسال نظرات