۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۴۹۰۶۵۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام خبر داد؛

استقبال پرشور جوانان از مراسم اعتکاف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: سنت حسنه اعتکاف با توجه به استقبال پرشور اقشار مختلف مردم یکی از افتخارات انقلاب اسلامی در راستای ترویج و نشر ارزش‌های اسلامی و بهره‌گیری از فیوضات معنوی در مساجد است.
شهیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت‌الاسلام حسن شهیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، امروز در جمع هیأت‌های امنای مساجد، کانون‌های فرهنگی و هنری و پایگاه‌های مقاومت، اظهار داشت: مراسم اعتکاف در استان ایلام هر سال باشکوه‌تر و فراگیرتر از سال قبل برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هیأت‌ امنای مساجد در ایام اعتکاف میزبان معتکفان عزیز در راستای برگزاری این سنت حسنه هستند، تصریح کرد: خدمت به معتکفان در خانه‌های خدا و پیراستن مساجد برای خدمتگزاری افتخاری بزرگ است که نصیب هیأت‌امنای مساجد و فعالان مساجد شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام یادآور شد: سنت حسنه اعتکاف با توجه به استقبال پرشور اقشار مختلف مردم و به‌ویژه جوانان که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بوده است، یکی از افتخارات انقلاب اسلامی در راستای ترویج و نشر ارزش‌های اسلامی و بهره‌گیری از فیوضات معنوی در مساجد است.

حجت‌الاسلام شهیدی با تأکید بر هماهنگی، تعامل و همدلی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط و فعال با مسجد و به‌ ویژه هیأت‌ امنای مساجد در برگزاری آیین معنوی اعتکاف، گفت: انتظار می‌رود که با وحدت و انسجام شاهد برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در سطح مساجد استان باشیم.

وی بابیان اینکه در حال حاضر 140 مسجد و حسینه در مناطق مختلف شهرستان ایلام فعال است، افزود: وقف زمین برای مسجد و حسینیه در استان موضوعی است که مورد استقبال مردم قرار دارد و شاهد گسترش این سنت حسنه در استان هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام بیان کرد: اعتباراتی که در سال 95 برای ساخت مساجد مصوب شده بود تخصیص نیافته و امید است که در سال 96 شاهد تخصیص این اعتبارات در راستای ساخت مساجد، حسینیه و اماکن مذهبی در استان باشیم.

حجت‌الاسلام شهیدی گفت: درآمد بقاع متبرکه استان نیز صرف توسعه و عمران بقاع متبرکه می‌شود که در ایان نوروزی سال جاری با تلاش و همکاری هیئت‌امنای بقاع متبرکه و همکاری مسؤولان شاهد حضور اقشار مختلف مردم در ایام نوروز در بقاع متبرکه بودیم.

وی ابراز کرد: در طول سال نیز برنامه‌های فرهنگی در مناسبت‌های ملی و مذهبی ولادت‌ها و شهادت‌ها برگزار می‌شود و طرح‌های ویژه‌ای نیز از ذجمله طرح آرامش بهاری در ایام نوروز برگزار می‌شود که مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در سال جاری در سطح 25 بقعه متبرکه شاخص استان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در این ایام 23 مبلغ مذهبی به بقاع متبرکه استان اعزام و طرح خیمه‌های معرفت پاسخگوی سؤالات شرعی مردم و اجرای فعالیت‌های فرهنگی بودند./۸۷۹/202/ب2

ارسال نظرات