۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۴۹۰۶۵۴
آیت الله جوادی آملی مطرح کرد؛

ضرورت ایجاد حوزه های علمیه در مناطق مورد نیاز

حضرت آیت الله جوادی آملی ایجاد حوزه های علمیه در مناطق مورد نیاز را ضروری دانست و گفت: حوزه علمیه در هر مکانی تأسیس شد موجب برکت و آبادانی بوده است.
امام جمعه دابودشت آیت الله جوادی آملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در‌ آمل، حضرت آیت الله جوادی آملی مفسر قرآن کریم امروز در دیدار صمیمانه حجت الاسلام تقی زاده آملی، امام جمعه دابودشت و دشت سر که در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء انجام پذیرفت با اشاره به برکات حضور امامزادگان در ایران، اظهار داشت: آنچه را که امروز در این نظام اسلامی و مملکت امام زمانی وجود دارد به برکت وجود و حضور امامزادگان و منتسبان به ولایت و ائمه معصومین(ع) است.

وی با اشاره به آیات نورانی قرآن در تبیین مسائل دینی و تغافل انسانها نسبت به آنها، تصریح کرد: این همه آیات واذکر واذکر واذکر وجود دارد اگر نسبت به بیانات نورانی حضرت ابراهیم(ع) یا حضرت موسی بن عمران(ع) یا حضرت عیسی(ع) و یا حضرت مریم(س) و دیگر بزرگان وجود دارد اگر بدان عمل می شد و دقت می کردیم این همه عقب ماندگی به وجود نمی آمد و انسانها از خلق و خویی که به کمال مبدل می شد غافل نمی شدند.

این مفسر قرآن کریم درباره وحدت فکری صاحبان کتب و ادیان، ادامه داد: امروز یکی از مسائلی که در همه ادیان باید مورد دقت قرار گیرد این است که ببینیم این بزرگان دینی از ما چه می خواهند و اینکه ما چه بخواهیم و چه چیزی به نفع ما است به این می شود.

وی ادامه داد: عامل این همه بداخلاقی ها چون رسالت اصلی که تبعیت از ولایت الهی و انبیاء الهی است را فراموش کردیم و اگر خوب دقت کنیم می بینیم اصولی ترین دستورشان وحدت فکری و دینی براساس دستور ذات مقدس الهی است که اگر خوب دقت کنیم می بینیم فاصله بسیار زیادی با جریانهای متعدد در زمان حال دارد و مسیر را گم کردند که این همه خون و خونریزی را به وجود آوردند.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به آیات نورانی ولایت در بیان آثار وجودی ائمه معصومین و امامزادگان و عالمان ربانی، بیان داشت: با توجه به کوه هایی که در ایران عزیز وجود دارد و عدم دسترسی مردم قبل از ورود امام رضا(ع) و امامزادگان عزیز ما آشنا به مسائل دینی نبودیم و بعد از حضور این نخبه های الهی دیده شده چگونه این مردم در جای جای ایران از دستورات دینی استقبال نموده و با جان دل آنها را پذیرفته و حفظ کرده و آن را تا به امروز برای ما به یادگار گذاشته و ما ضمن شکر نعمت الهی تبعیت از آن را نباید فراموش کنیم که در غیر اینصورت ظلمت محض خواهد بود که حیات منهای ولایت جز ظلمت نیست.

استاد برجسته حوزه های علمیه با اشاره به حضور بزرگان دینی و عالمان ربانی در طبرستان و شهرستان آمل افزود: ابن شهر آشوب ها و مرحوم جریر طبری ها و ناصر اطروش ها و میرقوام الدین ها و امروز هم بزرگان در عصر حاضر توانستند سبب برکات زیادی شوند که آن انفاس قدسی امروز این همه پیشرفت را برای منطقه طبرستان و استان مازندران و شهرستان آمل عامل بوده است.

آیت الله جوادی آملی با بیان بکر بودن منطقه دابودشت و دشت سر و چگونگی خدمت به مردم معتقد و ولایت مدار، تصریح کرد: الحمدلله مردم این منطقه و دیار مردمی معتقد و محب به اهل بیت هستند که این باعث می شود مسوولین رسالت خود را نسبت به دین و دینداری مردم انجام دهند و خدای ناکرده کاری نشود که ما شرمنده این مردم شویم.

این مفسر قرآن کریم با بیان آثار وجودی حوزه های علمیه، افزود: با توجه به آمادگی مردم از بهره وری از حوزه های علمیه و تربیت فرزندان به عنوان طلبه علوم دینی، امروز یکی از رسالت ها ایجاد حوزه های علمیه در مناطق مورد نیاز است که در هر جایی حوزه علمیه تأسیس شد موجب برکت و آبادانی و پیشرفت شده است.

در آخر این دیدار امام جمعه دابودشت و دشت سر ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و زیارت گزارش مبسوطی از دو بخش دابودشت و دشت سر داده و در این باره گفت: دو بخش دابودشت و دشت سر با وجود دو بخش و حدود 125 روستا و 90 هزار جمعیت پیشرفت های لازمی در طول مدت حدود 4 سال با عنایت مسوولان داشته و الحمدلله توانسته سبب ایجاد علقه مردم با این نهاد مقدس شود و هرباره حضور در نمازجمعه بیشتر شود.

حجت الاسلام تقی زاده آملی با اشاره با آمادگی منطقه برای ایجاد حوزه علمیه فرمودند: الحمدلله این فرصت در این منطقه وجود دارد و می توان با کمک مسوولان و عزیزان حوزه علمیه در استان و کشور این فضا و فرصت وجود دارد تا بتوانیم چه در بخش دابودشت و چه در بخش دشت سر این حوزه را مستقر تا آنچه را که شما فرمودید با تربیت طلاب دینی رسالت مان را در این امر انجام دهیم./1314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات