۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۴۹۰۶۴۵
امام جمعه فامنین:

دوری از خودخواهی، رعایت حقوق شهروندی و احترام به دیگران از آثار فرهنگی اعتکاف است

حجت الاسلام مصباح با اشاره به آثار فرهنگی و اجتماعی اعتکاف، گفت: دوری از خودخواهی و منیت ، رعایت حقوق شهروندی، احترام به دیگران و احترام به قانون از آثار فرهنگی و اجتماعی اعتکاف است.
رضا مصباح، مسؤول حوزه فامنین

حجت الاسلام رضا مصباح، امام جمعه فامنین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به ابعاد مختلف انسان، خاطرنشان کرد: خداوند با خلقت انسان دو ساحت مادی و معنوی را در ضمیر بشر قرار داد.

وی با اشاره به ضرورت پرداختن به روح به میزان جسم، اضافه کرد: انسان همانطور که به جسم می پردازد بایستی به روح نیز بپردازد و همانگونه که جسم نیاز به غذا دارد روح آدمی هم نیازمند غذا است.

امام جمعه فامنین با اشاره به بُعد ساختاری سنت اعتکاف، افزود: متأسفانه در جهانی که ماتریالیستی و مادی گرایی بیداد می کند یافتن یک فضای آرام معنوی که شخص با خود و خدای خویش خلوت کند و به هدف آفرینش بیندیشد غنیمتی گرانبهاست که اسلام در اختیار ما گذاشته است.

وی با اشاره به بُعد تربیتی اعتکاف، تصریح کرد: بُعد تربیتی اعتکاف همان است که فرد با خودسازی و تهذیب و تزکیه زمینه ساز ساختن خانواده و جامعه شود.

حجت الاسلام مصباح با اشاره به آثار فرهنگی و اجتماعی اعتکاف، گفت: دوری از خودخواهی و منیت، رعایت حقوق شهروندی، احترام به دیگران و احترام به قانون از آثار فرهنگی و اجتماعی اعتکاف است.

وی با اشاره به ضرورت بازبینی در روابط اجتماعی مجازی، ابراز داشت: با خارج شدن از فضای مادی و مجازی شکل گرفته در جامعه و بخود آمدن در فضای صمیمی و روحانی اعتکاف، فرد خود را بی واسطه در برابر خدا می بیند و با او به گفت و گو می پردازد.

حجت الاسلام مصباح با اشاره به نقش بی بدیل روحانیت در برگزاری مراسم اعتکاف، افزود: نمی‌توان نقش روحانیت را در برگزاری مراسم اعتکاف بی تأثیر دانست چرا که با حضور روحانیت است که مراسمی با این شکوه شکل می گیرد.

وی در پایان با اشاره به حضور آحاد مردم بویژه جوانان در این سنت حسنه، خاطرنشان کرد: جوانان ما همه جا و در هر عرصه ای ثابت کرده اند که تا پای جان به اسلام و انقلاب اسلامی پایبندند./979/303/ب2

ارسال نظرات