۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۴۹۰۶۱۹
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای خبر داد؛

جذب طلاب سطح سه در مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد با اشاره به جذب طلاب سطح سه در این مدرسه علمیه در رشته تخصصی کلام و معارف اسلامی، گفت: متقاضیان تا پایان اردیبهشت‌ماه برای ثبت‌نام فرصت دارند.
حجت الاسلام آزموده - مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه ای بجنورد

حجت‌الاسلام نعمت الله آزموده، مدیر مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، گفت: ثبت‌نام از علاقه‌مندان به تحصيل در این مدرسه علمیه از پانزدهم فروردين امسال شروع شده و طلاب تا پايان ارديبهشت فرصت دارند در اين مدرسه ثبت‌نام كنند.

وي با اشاره به جذب طلاب سطح سه در رشته تخصصی کلام و معارف اسلامی در این مدرسه علمیه، افزود: علاقه‌مندان به تحصيل در علوم حوزوي می‌توانند با مراجعه حضوري و يا با مراجعه به سايت حوزه علميه خراسان شمالي براي ثبت‌نام اقدام كنند.

مدير مدرسه تخصصي امام خامنه‌ای ادامه داد: به دليل كمبود امكانات نظير فضاي آموزشي و غيره اين مدرسه امسال فقط می‌تواند در رشته تخصصي كلام و معارف اسلامي طلبه جذب كند كه اميدوارم بتوانيم با تأمين امكانات و حل مشكلات علاقه‌مندان بيشتري را ر رشته‌های گوناگون حوزوي ثبت‌نام كنيم.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه كرد: در حقيقت موافقت اوليه براي جذب طلبه در پنج رشته تخصصي ازجمله علوم و معارف قرآنی، مدیریت اسلامی، روانشناسی اسلامی و تبلیغ در این مدرسه اخذ شده است كه در صورت احداث ساختمان جديد و تأمين فضاي لازم، طلاب بيشتري در اين رشته‌ها جذب می‌شوند.

وي تصريح كرد: در حال حاضر 130 طلبه در مدرسه علمیه تخصصي امام خامنه‌ای مشغول به تحصيل هستند كه اميد می‌رود با احداث ساختمان جديد بتوانيم تعداد بيشتري از علاقه‌مندان به تحصيل را پذيرش و جذب كنيم.

حجت‌الاسلام آزموده خاطرنشان كرد: احداث مدرسه تخصصي امام خامنه‌ای در بجنورد در فضايي به مساحت 13 هزار مترمربع در حال انجام بوده و حتي كارگاه اين پروژه هم تجهيز شده است كه در صورت اتمام و بهره‌برداری از اين ساختمان می‌توانیم در شرايط مكاني مناسب با افزايش رشته‌ها طلاب بيشتري را پذيرش كنيم.

وي اظهار داشت: راه‌اندازی این مدرسه علمیه تخصصی در راستاي عمل به رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب مبني بر اينكه خراسان شمالي می‌تواند دارای یکی از حوزه‌های جامع با سطوح عالی تحصیلی باشد، بعد از سفر معظم له به استان خراسان شمالی در مهرماه سال 91 در دستور كار قرار گرفت.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: پیش از راه‌اندازی مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای در بجنورد، طلاب پس از گذراندن سطح يك و دو برای ادامه تحصیل خود مجبور بودند به حوزه‌های علمیه دیگر نظیر مشهد و قم مهاجرت كنند که این موضوع عواقب و مشکلات خيلي زيادي نظير مقيم شدن طلاب در مراكز و کمبود روحانی در خراسان شمالی را در پی داشت.

گفتنی است، در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیرنظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./9314/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات