۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۴۹۰۵۶۸
آیت الله علما:

هنری که در مسیر الهی خلق شود ماندگار است

آیت الله علما گفت: زبان هنر باید در راستای اهداف آفرینش بکار گرفته شود و هنری که در راه خدا خلق شود ماندگار بوده و با گذر زمان کمرنگ نخواهد شد.
آیت الله علما آیت الله علما آیت الله علما آیت الله علما آیت الله علما آیت الله علما آیت الله علما آیت الله علما آیت الله علما آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ظهر امروز به مناسبت فرا رسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی با جمعی از هنرمندان و مسؤولان حوزه هنری انقلاب اسلامی دیدار کردند.

آیت الله علما در این دیدار، ابراز داشت: انسان در هر برهه زمانی در حال پیشرفت و ترقی است و به فراخور زمان درک او از جهان پیرامون متفاوت است.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: هدف اصلی خلقت انسان ها حرکت به سوی کمال معنوی و الهی و تجلی کمال شخصیتی انسان بر روی زمین است.

وی خاطرنشان کرد: انسان عصر حاضر قابل مقایسه با اعصار پیشین نبوده و این امر فلسفه خلقت انسان است و رسالت انبیای الهی نیز گویای این امر است که ذات انسان کمال گرا بوده و به سوی تقرب الهی حرکت می کند.

امام جمعه کرمانشاه تأکید کرد: هنر باید وسیله ای برای تسهیل حرکت انسان به سوی کمال باشد و وجود انسان را به تعالی و ترقی معنوی نزدیک کند.

وی در ادامه بیان داشت: زبان هنر در تاریخ ماندگار است و قرآن کریم نیز انسان را به تأمل در دنیای پیرامون و کشف هنر نهفته در آفرینش تشویق می کند.

آیت الله علما مطرح کرد: هدف اصلی از تأمل در جهان و هنر آفرینش، کسب مقام اطاعت و بندگی خداوند و حرکت به سوی کمال است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان داشت: زبان هنر باید در راستای اهداف آفرینش بکار گرفته شود و هنری که در راه خدا خلق شود ماندگار بوده و با گذر زمان کمرنگ نخواهد شد./857/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات