۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۴۹۰۵۵۵
آیت الله علما:

طلاب برای اصلاح دیگران، ابتدا خودسازی کنند

آیت الله علما با اشاره به اینکه سیره امیرمؤمنان بر مبنای تذکر به خود بنا شده است گفت: طلاب باید هر گامی را برای اصلاح خود بردارند و در مرتبه بعد به فکر اصلاح دیگران و تذکر دادن باشند.
جلسه اخلاق آیت الله علما جلسه اخلاق آیت الله علما جلسه اخلاق آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ظهر امروز در جمع طلاب خواهر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه، ابراز داشت: طلاب باید به تهذیب نفس پرداخته و پیش از هدایت دیگران، نفس خود را تربیت و ارشاد کنند.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: طلاب باید هر گامی را برای اصلاح خود بردارند و در مرتبه بعد به فکر اصلاح دیگران و تذکر دادن باشند.

این مسؤول در ادامه افزود: سیره امیرمؤمنان(ع) بر مبنای تذکر به خود بنا شده و ایشان پیش از آنکه به کسی تذکری بدهند خود به آن عمل می کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: باید اول نفس خود را اصلاح کرده و به درجه‌ای از معنویت رسید تا بتوان برای هدایت دیگران قدمی برداشت، تذکر دادن به دیگران بدون اصلاح نفس خود همانند گدایی کردن از یک گدای دیگر است.

وی در ادامه مطرح کرد: طلاب باید هر کتابی را که انتخاب می کنند و هر قدمی را که بر می دارند با هدف پیشرفت شخصیت خود باشد، زیرا در قیامت باید نسبت به سالهای عمر خود و کارهای خود پاسخگو باشیم.

آیت الله علما عنوان داشت: باید در هر موقعیت و مقامی که قرار داریم مسؤولیت پذیر بوده و قدم مثبتی برداریم و با نیت الهی و کسب رضای خدا قدم برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اشعاری از باباطاهر، یادآور شد: منظور از نماز در شعر خوشا آنان که دائم در نمازند این است که همه اعمال آن افراد مصداق عبادت و برای رضای الهی است.

امام جمعه کرمانشاه مطرح کرد: عمر طولانی در صورتی ارزشمند است که فرد آن عمر را در عبادت و عمل صالح بگذراند و هر روز قدمی به مقام قرب الهی نزدیک تر شود./857/202/ب2

ارسال نظرات