۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۴۹۰۵۳۸
امام جمعه کوهبنان:

جلب محبت پروردگار از آثار برجسته اعتکاف است

امام جمعه کوهبنان گفت: جلب محبت پروردگار يكي از آثار برجسته و فراموش نشدني اعتكاف، به شمار می رود و اعتكاف روح را پاك قلب را جلا مي‌دهد.
امام جمعه کوهبنان

حجت الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به تببین آثار اجتماعی اعتکاف پرداخت و اظهار کرد: رسول خدا(ص) فرمودند «ماه رجب ماه استغفار امت من است پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خداوند آمرزنده است، زیرا در ماه رجب رحمت الهی بسیار نازل می‌شود»، و اعتکاف یکی از سنت‌های دینی و اسلامی است که در ادیان و شرایع قبل از اسلام هم بوده‌ و بسیاری از انبیای الهی به این سنت حسنه عمل می‌کردند.

وی بیان کرد: از آثار حتمي اعتكاف در زندگي فردي انسان، تقويت اراده آدمي است. برخورداري انسان از اراده قوي نه تنها در مسائل اخلاقي و ديني بسيار ضروري است، بلكه نقش آن در امور روزمره بر كسي پوشيده نيست و مراسم و اعمال معنوی اعتکاف باید با خلوص نیت و توجه باطنی شکل گیرد.

امام جمعه کوهبنان تصریح کرد: حضور مومنان و به ویژه جوانان در مساجد، فرصتي است كه مومنان يكديگر را بشناسند و ارتباط دوستانه پيدا کرده و از آثار اخوت اسلامي برخوردار شوند.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: در حقیقت هدف از برگزاری مراسم اعتکاف نیز باید خودسازی‌، رسیدن به قرب الهی‌، تقویت تقوا باشد و انسان معتکف در مساجد ضمن خلوت کردن با خالق خود به جبران خطاها، تهذیب، تزکیه نفس و خودسازی مشغول می‌شود.

وی با بیان اینکه از آثار مهم اعتكاف، نيل به قرب الهي است، عنوان کرد: جلب محبت پروردگار هم يكي از آثار برجسته و فراموش نشدني اعتكاف، به شمار می رود و اعتكاف روح را پاك قلب را جلا مي‌دهد.

امام جمعه کوهبنان یادآور شد: اعتكاف عبادتي چون نماز و به قول قرآن ذكرالله را دربردارد و ذكر همان دوري از گناه است و غفلتي كه اگر به ذكر تبدیل نشود موجبات نابودي انسان را فراهم مي‌آورد.

حجت الاسلام جعفری ابراز کرد: انسان معتکف در این سه روز باید از متعلقات دنیایی فاصله بگیرد و در حقیقت به دنیا پشت کند و در تمام مدت حضور در مراسم معنوی اعتکاف به روزه‌داری، عبادت و دعا مشغول ‌شود.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های مطمئن برای رسیدن انسان به کمال، اعتکاف است و در این راستا باید همکاری و تلاش بیشتری صورت گیرد و اعتکاف از اعمال عبادی تربیتی و اخلاقی است و در این سه روز انسان به دوره کامل انسان سازی می رسد.

امام جمعه کوهبنان اضافه کرد: برنامه های فرهنگی اعتکاف باید با مدیریت روحانیت برگزار شود و روحانیان پرچمدار رسالت انبیا در ترویج اعتکاف هستند./302/9709/ب1

ارسال نظرات