۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۴۹۰۵۰۷
امام جمعه همدان:

طلبه باید نسبت به اوضاع جهان و جامعه مطلع باشد

امام جمعه همدان گفت: امام می فرماید عنصر مکان و زمان در فتوای فقیه نقش عمده ای را ایفا می کند اگر بخواهیم طبیب دوار بطبه باشیم ناچاریم از عمده جریان های دنیا باخبر باشیم.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه همدان در همایش ائمه جمعه استان همدان که شب گذشته در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد با اشاره به جایگاه آگاهی از اوضاع جامعه، گفت: روند زمان در روند فهم مردم تأثیر دارد و از این رو است که می گویند؛ انسان باید عالم به زمان باشد.

وی ابراز داشت: تحدید نسل، تربیت، اعتیاد، کسب حرام و طلاق مشکلات امروز جامعه است و فقیه کسی نیست که در مسائل فقهی قدیم به تنهایی مجتهد باشد بلکه فقیه کسی است که در موارد مستحدثه و در مورد مسائلی مانند پول و بیمه و چک مجتهد باشد.

امام جمعه همدان گفت: امام می فرماید، عنصر مکان و زمان در فتوای فقیه نقش عمده ای را ایفا می کند اگر بخواهیم طبیب دوار بطبه باشیم ناچاریم از عمده جریان های دنیا باخبر باشیم.

وی ادامه داد: در کشورهای اروپایی هزار کودک و انسان بی گناه مفقود شده اند و مسائلی این چنین در رسانه ها موجود است و باید از سوی روحانیت بیدار شناسایی و راه علاج آن مشخص شود.

آیت الله طه محمدی ابراز داشت: خیرین صیانت از خانواده نتیجه همکاری با دستگاهها بود و از حدود 600 خانواده ای که در شرف طلاق بودند توجیح شده و به سازش رسیده اند و قرآن می فرماید که هرکس یک نفر را احیا کند مانند آن است که جامعه ای را احیا کرده است.

وی گفت: اگر خیرین حوزه ساز، خیرین سلامت و خیرین اقتصاد داشته باشیم، بسیار مناسب است، در حال حاضر مسجد موجود است و امام جماعت نداریم و این ها مسائلی است که در جامعه موجود است.

امام جمعه همدان افزود: طلبه صالح طلبه کارآمد است و امام فرمود که اگر بیست هزار طلبه تربیت کنیم که یکی مطهری شود کفایت می کند، امروز هفتاد هزار طلبه در قم بی هدف و بی ثمر مانده اند و مساجد کشور خالی مانده است./979/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات