۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰
کد خبر: ۴۹۰۴۹۳
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی:

استقلال فرهنگی و سیاسی بدون استقلال اقتصادی ممکن نیست/ دولت تولید و اشتغال را در متن کار قرار دهد

نماینده خبرگان تأکید کرد: تحقق استقلال در حوزه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و مدیریتی بدون تحقق استقلال اقتصادی ناممکن یا بسیار دشوار خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال گفت:  رهبر حکیم و فرزانه انقلاب چندین سال متوالی است که بحث مربوط به اقتصاد و معیشت را در رأس مباحث قرار داده اند.

وی افزود: از آنجایی که ایشان سال 95 را به اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل و سال 96 را به سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نامگذاری کردند، موضوع عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی برای مسؤولان نظام و ملت انقلابی ایران باید یک امر خطیر و مهم  تلقی شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که امروز دغدغه جدی بخش قابل توجهی از جوانان کشور و ملت ایران مسأله رکود و بیکاری است، اظهار داشت: این مسأله می طلبد که در فضای کشور و فعالیت های اقتصادی رشد و رونقی حاصل شود.

وی ادامه داد: چشم انداز اصلی و نهایی ما رسیدن به استقلال همه جانبه در عرصه های گوناگون سیاسی، فرهنگی، نظامی و اقتصادی است، تحقق استقلال در حوزه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و مدیریتی بدون تحقق استقلال اقتصادی ناممکن یا بسیار دشوار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی ابراز داشت: همانگونه که رهبری به جا و به حق به مسأله اقتصاد توجه فرمودند و مسؤولان و مردم را توجه دادند در شرایط کنونی مسائل اقتصادی یکی از اساسی ترین و اصولی ترین مسائل کشور و نظام است.

وی عنوان کرد: برای تحقق این مهم، همه ظرفیت ها و قابلیت ها فراهم است چون کشوری غنی، بزرگ و ثروتمند داریم، ملتی صبور، و مقام و انقلابی داریم و جوانان ما مستعد و خلاق هستند؛ تجربه 38 ساله انقلاب ثابت کرده اگر عزم جدی ملی بر امری تعلق پیدا کند قطعا دست یافتنی است.

نماینده مردم خراسان رضوی در خبرگان خاطرنشان کرد: تقاضای ما از مسؤولان و دولتمردان این است که با اراده، نظارت و دلسوزی جدی مسأله اقتصاد مقاومتی در متن کار خود قرار دهند و با اثبات صداقت در عمل به ملت اطمینان ببخشند و از ملت صادقانه دعوت به همکاری کنند تا عزم ملی بر تحقق استقلال اقتصادی و رفع مشکل رکود و معضل بیکاری تحقق پیدا کند.

وی اضافه کرد: این ها شدنی است، نظام و ملت اثبات کردند که اگر بخواهند می توانند، تقاضای ما از نیروهای مؤثر در نظام این است که رهنمود حکیمانه و دلسوزانه رهبر معظم انقلاب و نسخه واقع بینانه ایشان برای کشور و غلبه بر مشکلات را به صورت جدی مورد توجه و عمل قرار دهند تا امسال شاهد رونق و شکوفایی اقتصاد و کسب و کار باشیم و مردم آثار و برکات آن را در سفره ها و جیب خود لمس کنند./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات