۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۴۹۰۴۹۱
حجت الاسلام نواب در گفت وگو با رسا خبر داد؛

بازنگری امتحانات شفاهی در دستور کار شورای عالی حوزه

رییس دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه درباره شایعات اخیر مبنی بر حذف امتحانات شفاهی از حوزه علمیه توضیحاتی ارائه کرد.
حجت الاسلام نواب

حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب رییس دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جزئیات جلسه یکشنبه شب شورای عالی حوزه های علمیه گفت: آیین نامه بازنگری امتحانات شفاهی حوزه علمیه در دست ملاحظه و بررسی شورای عالی است.

وی افزود: برای بهینه شدن امتحانات شفاهی این آیین نامه در حال بازنگری است که امکان دارد چند جلسه آینده شورای عالی حوزه های علمیه به این مسأله اختصاص داشته باشد.

حجت الاسلام نواب در پاسخ به این که آیا شایعات مطرح شده مبنی بر حذف امتحانات شفاهی از حوزه صحت دارد، اظهار داشت: هر کاری که انجام می شود نسبت به آن، جمع موافق و مخالف وجود دارد، امتحانات شفاهی هم اینگونه است، برخی می گویند امتحانات کتبی کفایت می کند چون در مراکز آموزشی دنیا کمتر امتحان شفاهی مورد نظر است بلکه امتحان کتبی ملاک قرار می گیرد.

رییس دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که حوزه چون به دنبال تقویت علمی افراد است آزمون کتبی و شفاهی دارد، ابراز داشت: آزمون شفاهی سبب می شود که فرد بتواند مطلب خود را با قدرت، سرعت و تفهیم بالا انتقال دهد.

وی عنوان کرد: حوزه معتقد است که امتحان شفاهی باید باشد اما کمیت، بارم ها و نمره ها و مراحل گوناگون آن باید بازنگری شود، تا کنون بازخوردهایی گرفته شده و آسیب شناسی صورت گرفته و در حال حاضر آیین نامه برای بررسی و بازنگری در اختیار شورای عالی قرار دارد.

حجت الاسلام نواب خاطرنشان کرد: بر این اساس امتحان شفاهی حذف نخواهد شد اما بازنگری هایی درباره آن صورت می گیرد، طرفداران بودن امتحانات شفاهی در حوزه جمع بسیاری هستند، کسی نمی گوید امتحان شفاهی حذف شود بلکه درباره اصلاح و کمتر بودن مراحل آن نظر دارند.

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی درباره حمایت از خانواده های شهدای مدافع حرم اظهار داشت: در جلسه شورا مصوب شد خدماتی که حوزه برای خانواده شهدای دفاع مقدس دارد برای خانواده شهدای مدافع حرم هم داشته باشد./1323/ت302/ج

ارسال نظرات