۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۴۹۰۴۴۰
یکی از علمای عراق:

شهید صدر مایه افتخار و عزت امت اسلامی است

یکی از علمای عراق، شهید صدر را مایه افتخار و عزت امت اسلامی دانست و خواستار معرفی اندیشه‎های این عالم فقید شد.
آیت الله شیخ محمد باقر الناصری از علمای عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ محمد باقر ناصری از علمای عراق در گفت‎وگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد: آیت الله شیخ محمد باقر صدر تلاش بسیاری برای احیای معارف اسلامی متناسب با سیره اهل بیت (ع)، اعطای نقش محوری به مراجع تقلید و اصلاح مفاسدی که منجر به دوری مردم از شریعت اسلامی و تعالیم دینی شده بود، انجام داد.

وی افزود: 25 سال شاگردی و همراهی با شهید صدر یک افتخار و شرف برای من محسوب می‎شود که توانستم در این سال‎های از علوم و معارف این عالم دینی در زمینه‎های مختف فقه و اصول در نجف اشرف بهره ببرم.

آیت الله ناصری اظهار داشت: شهید صدر توجه بسیاری به مسائل اسلامی و دینی به ویژه علوم قرآنی داشت به طوری که همیشه شاگردانش را به فراگیری دروس قرآنی تشویق می‎کرد.

وی کتاب «خلاصه مجمع البیان در تفسیر قرآن» شهید صدر را یکی از منابع اصلی تفسیری دانست و خاطرنشان کرد: شهید صدر، قرآن کریم را تنها راه بیداری امت اسلامی و امانت الهی میان مردم می‎دانست.

این عالم عراقی ادامه داد: تقویت بنیه حوزه‎های علمیه و اصلاح دروس طلاب بخشی از فعالیت‎های تاثیرگذاری شهید صدر محسوب می‎شود.

وی با اشاره به دیدگاه‎های سیاسی و انقلابی شهید صدر اظهار داشت: کتاب «الإسلام يقود الحياة» یکی از کتاب‎های با ارزش این عالم بود که در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران در پاسخ به سوالات مختلف پیرامون حکومت اسلامی نوشت.

آیت الله ناصری افزود: افکار سیاسی شهید صدر بر گرفته از تعالیم اسلامی بود به طوری که حتی دشمنان و بعثی‎ها به آن جذب می‎‎شدند و توانایی مقابله و کتمان حقایق را نداشتند.

وی شهید صدر را یک مصلح اخلاقی خواند و گفت: آیت الله صدر تلاش فراوانی در تربیت یک نسل متفکر و ملتزم به اخلاق انجام داد زیرا این عالم عراق به خوبی می‎دانست که دوری از تعالیم دینی چه آسیبی برای جامعه می‎تواند داشته باشد.

وی در پایان شهید صدر را مایه افتخار و عزت امت اسلامی دانست و تصریح کرد که آیت الله محمد باقر صدر حق بسیاری بر امت اسلامی به ویژه شاگردانش دارد بنابراین باید آرا و دیدگاه‎های این شهید را برای همگان بیان کرد./994/ب902/د

ارسال نظرات