۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۴۹۰۴۱۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

بیش از ۱۵۰ روحانی در جمع معتکفان اردبیلی حاضر می شوند

حجت الاسلام ستوده با اشاره به حضور ۱۵۰ روحانی در جمع معتکفان، گفت: روحانیان در مراسم اعتکاف امسال با هدف آگاه‌سازی مسائل دینی و مذهبی، روشنگری، تعمیق بخشیدن به اعتقادات در مساجد حضور می یابند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل

حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۵۰ روحانی و مبلغ در کنار معتکفان سراسر استان در امر مسایل آگاه‌سازی دینی و مذهبی، روشنگری، تعمیق بخشیدن به باورها و اعتقادات و شیوه‌های صحیح نیایش همراه با روشنگری و افزایش بصیرت حضور می یابند.

وی با اشاره به نقش بصیرتی روحانیت در مراسم اعتکاف، افزود: روحانیان دراین مجالس تلاش می‌کنند تا مردم را با سیره اهل بیت(ع) و دین مبین اسلام که تضعیف آن امروزه یکی از اهداف دشمنان است بیشتر آشنا کنند.

حجت الاسلام ستوده حضور روحانیت را در کنار مردم یک حضور واجب و ضروری در امر تبیین مسائل دینی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دانست و تصریح کرد: عملی کردن بحث اعتقادات در کنار مردم و یک نوع دعوت دینی که باعمل و همراهی مردم صورت می پذیرد از مهمترین تاثیرات حضور فعال روحانیت در مراسم معنوی اعتکاف است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل از اختصاص محلی برای روحانیان در مساجد در ایام اعتکاف خبر داد و گفت: در ایام اعتکاف محل اختصاصی و مستقل برای روحانیان معتکف انتخاب شده است که روحانیان، طلاب و مدرسین حوزه های علمیه اردبیل در این مساجد افزون بر برنامه معنوی اعتکاف به برنامه های خطابه گویی، سخنرانی و مشاوره های مذهبی می پردازند.

وی با اشاره به اینکه حضور معتکفان در مساجد و نیایش با خدا سبب تزکیه قلب هر فرد در جامعه می‌شود، تصریح کرد: معتکف بودن افزون بر اینکه به انسان کمک می کند تا به یک آرامش خاصی در زندگی خود دست یابد بلکه موجب آرامش در جامعه فردی و اجتماعی و عدم کشانده شدن افراد به سوی گناه می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل افزایش آسیب های اجتماعی را دوری افراد از خدا و آموزه های دینی عنوان کرد و افزود: مراسم معنوی اعتکاف بهترین فرصت برای هر فرد است تا بتواند خودسازی کرده و از گناه و معصیت در امان بماند که مطمئنا به تقرب الهی و سلامت روحی و روانی دست یابد.

حجت الاسلام ستوده بیان داشت: دشمنان اسلام امروزه در تلاشند تا اعتقادات دینی و مذهبی جوانان و جهان اسلام را تضعیف کنند که این برنامه های معنوی و حضور مردم در چنین برنامه ها و مراسمات دینی و مذهبی می تواند سپری در مقابل توطئه‌های دشمنان باشد.

وی تاثیرگذاری برنامه های معنوی ازجمله اعتکاف را در اصلاح مسائل اقتصادی و سیاسی کشور بسیار مهم و موثر توصیف و تشریح کرد: مطئنأ جامعه ای که با تزکیه روح و قلب و با معنویت و خودسازی همراه است در آن جامعه شاهد عدل و عدالت نیز خواهیم بود./302/937/ب1

ارسال نظرات