۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۴۹۰۳۳۷
مدیر طرح و برنامه شبکه قرآن تأکید کرد؛

انتشار انبوه محتوای مفید راه غلبه بر آسیب‌های فضای مجازی

حجت‌الاسلام عرفاتی گفت: حوزه علمیه، نخبگان و همه افرادی که دغدغه دین و جامعه را دارند به میدان آمده و محتواهای علمی و معارفی تولید کنند تا شیاطین مجالی برای عرض اندام در این حوزه نداشته باشند.
حجت الاسلام عرفاتی

حجت‌الاسلام محسن عرفاتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه امام راحل فرمودند «ما با سینما مخالف نیستیم بلکه با فحشا مخالفیم» گفت: این سخن همه رسانه‌ها را شامل می‌شود، یعنی همه رسانه‌ها ابزارهای بسیار خوبی هستند برای اینکه ما بتوانیم حرف اسلام را به گوش جهانیان برسانیم.

مدیر طرح و برنامه شبکه قرآن و معارف سیما فضای مجازی را بهترین فرصت برای نشر معارف دینی دانست و اظهار داشت: ما هیچوقت همچین فرصتی را نداشتیم و این فضای مجازی که امروزه به دست ما افتاده است فرصت بسیار مناسبی است، اما به شرط اینکه مردم بدانند فضای مجازی همانند چاقویی دو دم و خطرناک است که آگاهی و روشنگری بیشتر مردم را می طلبد.

نقش سواد رسانه‌ای

وی ادامه داد: دولت اسلامی باید فساد و فحشا را در فضای مجازی ریشه‌کن کند و دست کسانی را  که می خواهند در این عرصه کار روشن‌گری، علمی، دینی و فرهنگی انجام دهند را باز بگذارند تا این عمل فرصتی برای تعالی فکری و رشد بشر شود.

حجت‌الاسلام عرفاتی خاطرنشان کرد: بدیهی است که اگر  عقلانیت جامعه به مراتب بالا برسد، زمینه و مقدمه ظهور امام زمان(عج) نیز فراهم می شود و این میسر نخواهد شد مگر اینکه با رسانه‌های نوین برای مردم روشن‌گری شود.

مدیر طرح و برنامه شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به ضرورت فعالیت در حوزه ترجمه معکوس و نشر آن در فضای مجازی عنوان کرد: حوزه علمیه باید معارف نورانی دین را به زبان‌های مختلف ترجمه کرده و متناسب با فرهنگ هر بخش از دنیا به آنجا ارسال کند و نگذارد که استکبار جهانی افکار پوچ و باطل خود را در فضای مجازی به مردم ابلاغ کرده و سبب گمراهی آنان شود.

وی یادآور شد: طبق گزارش‌هایی از انقلاب‌های منطقه که در یک دوره از زمان پشت سر هم شکل  می‌گرفت می‌توان گفت سرمنشأ اصلی این انقلاب‌ها فضای مجازی بوده چرا که در آن برای مردم هر بخش روشنگری صورت گرفته بود و توانست دیکتاتورها را در منطقه جمع کند.

فضای مجازی نیازمند تولید و بمباران محتوای خوب!

حجت‌الاسلام عرفاتی با اشاره به اینکه در فضای مجازی بیشتر محتواهای غیر اخلاقی موجود است، بیان کرد: حوزه علمیه، نخبگان و همه افرادی که دغدغه دین و جامعه را دارند به میدان آمده و محتواهای علمی و معارفی تولید کنند تا شیاطین مجالی برای عرض اندام در این حوزه نداشته باشند.

وی در پایان به کم‌کاری دولت در فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده درست از فضای مجازی اشاره کرد و ابراز داشت: برای اینکه استفاده های نادرست در فضای مجازی ریشه کن شود، حکومت باید سرخط‌ها و سرمنشأهای انحراف را بیابد و با اعمال قانون جلوی آن را بگیرد و باید گفت این کار سختی برای دولت اسلامی نیست و به راحتی قابل انجام است، ام این اقدام متأسفانه از سوی دولت انجام نمی‌گیرد./841/ت302/س

ارسال نظرات