۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۴۹۰۳۲۵
حجت الاسلام والمسلمین مدنی:

هنر بهترین قالب تبلیغ دینی است

مدیر جامعة الزهرا گفت: هنر بهترین قالب و ظرف برای تبلیغ دینی است و باید از این ظرفیت بهترین استفاده را برد.
حجت الاسلام والمسلمین مدنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی در اختتامیه دومین جشنواره هنرهای تجسمی اشراق که پیش از ظهر امروز در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به اهمیت هنر عنوان کرد: خداوند در خلقت آفرینش، همه خلقت را در ظرف هنر قرار داد و سراسر عالم هستی بر اساس طرحی هنرمندانه خلق شد.

وی افزود: تبلیغ دین نیز باید با استفاده از ظرفیت هنر و در ظرف هنر باشد و در حالی که تمام خلقت در لباس زیبای هنر است و یک برگ گل سرخ که از آفریده های لطیف خداوند است، معرفت کردگار در آن نهفته است، ما نیز باید با هنرمندی مباحث دینی را مطرح کنیم.

مدیر جامعة الزهرا تصریح کرد: مردان و زنان طلبه که عهده دار گسترش خداباوری، دین باوری و تبلیغ دین هستند و متولیان فرهنگ دینی به شمار می روند، نباید از این ظرفیت الهی غفلت کنند و اگر خدای ناکرده دین و پیام های دینی در قالب هنر عرضه نشود، دین گریزی به وجود می آید و دین باوری از بین می رود.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی اضافه کرد: رویکرد بسیار خوبی در حوزه علمیه به وجود آمده که توجه ویژه ای به مقوله هنر شده که این موضوع بسیار مبارک و ارزشمند است و امیدواریم این شجره طیبه باقی مانده و به بالندگی برسد و ثمرات شیرین آن، کام نسل های آینده را شیرین کند.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از زبان هنر در تبلیع دینی خاطرنشان کرد: هنر قالب هستی است و خداوند هیچ مخلوقی را بی هنر خلق نکرده و شایسته ترین قشر که باید به این اخلاق الهی متخلق شوند، روحانیان هستند که مدعی پیام گسترانی دینی و الهی هستند و امیدواریم هیچ پیام دینی بدون قالب هنر بیان نشود.

مدیر جامعة الزهرا در ادامه ابراز کرد: مجموعه طلاب هنرمند از افتخارات حوزه هستند و کمک به رشد و تعالی و پیشرفت این افراد رسالتی است که بر عهده ماست و باید در این زمینه تلاش فراوانی داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند توفیق دهد تا در جامعة الزهرا نیز بتوانیم زمینه را برای استفاده از ظرفیت هنرمندانه خواهران طلبه فراهم کنیم و از لطافت و عواطف ویژه آنها که در بزرگترین هنر عالم که هنر مادری است نهفته شده، برای تبلیغ مفاهیم دینی استفاده کنیم./872/پ202/ج

ارسال نظرات