۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۴۹۰۲۹۷
شهردار قم:

پیشنهادهای بزرگان حوزه در دستور کار شهردای قم قرار دارد

سقائیان نژاد از تدوین سند چشم انداز 1414 قم در شهرداری قم خبرداد و گفت: در این برنامه استراتژیک و همچنین در بودجه سال 96 پیشنهاد حوزه و بزرگان حوزوی در دستور کار قرار گرفته است.
شهردار قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد سقائیان نژاد شهردار قم به همراه جمعی از معاونت های شهرداری قم با حضور در بیت مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی با آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

سقائیان نژاد در این دیدار با بیان اینکه امروز تیم شهرداری انسجام خود را پیدا کرده است، اظهار داشت: سال 94 که ما روی کار آمدیم در حقیقت برنامه های زیربنایی، دسته بندی مسائل و مشکلات بود و سال 95 را نیز بیشتر به صورت پروژه محور و اولویت محور کار کردیم.

وی عنوان داشت: در سال گذشته بحث های زیرساختی، پروژه های نیمه تمام، بدهی های شهرداری، چگونگی سرمایه گذاری بخش خصوصی و همچنین پرونده های حقوقی شهرداری را بررسی کردیم و در همان سال نیز برنامه های استراتژیک تدوین شد و در پایان سال 95 خوشبختانه برنامه قم 1414  تدوین شد.

شهردار قم با بیان اینکه در سال گذشته پیشنهادهای خوبی از سوی حوزه علمیه به شهرداری رسیده است، عنوان داشت: مراجع، بزرگان و مسؤولان حوزوی مسائل مهمی را با ما در میان گذاشتند که خوشبختانه باید بگوییم ما بر اساس همین پیشنهادها بودجه 96 را تنظیم کردیم.

وی تأکید کرد: در سال گذشته بیش از 94 درصد پروژه ها به اتمام رسید و همچنین چندین پروژه کلیدی که خودمان شروع کرده بودیم مثل مقداد و شهدای حرم خوشبختانه به پایان رسید و زیر گذر شهیدان محمودنژاد به دلیل اینکه با زیر گذر بسیج حالت سینوسی پیدا کرده تا امروز تمام نشده ولی قبل از ماه مبارک رمضان به پایان می رسد.

سقائیان نژاد افزود: در سال گذشته بیش از 330 هکتار فضای سبز اضافه شد و 460 درخت نیز غرص شده است و همین برنامه را با قدرت بیشتری در سال جدید ادامه می دهیم و همچنین در پارک های شهری نمازخانه ها سر و سامان داده شده است تا کسانی که می خواهند ادای فریضه واجب داشته باشند راحت باشند.

وی با تأکید بر اینکه بودجه سال 95 به دو درصد بیشتر از هزینه های شهرداری رسیده است، خاطرنشان کرد: ما در سال گذشته یک ریال وام نگرفتیم و بیش از 890 میلیارد تومان از بدهی های شهرداری تسویه شده است و در همین ماه بیش از 300 میلیارد پروژه کلنگ زنی می شود.

شهردار قم در پایان عنوان کرد: فاز اول و دوم از پردیسان به جمکران پایان یافته و فاز سوم آن نیز تا خرداد ماه امسال تحقق پیدا می کند و بعد از آن مرحله آغاز رینگ سوم و ساماندهی آن است که از جمله آن ساماندهی چند تقاطع غیرهم سطح است که امیداوریم این مسأله نیز هرچه زودتر تحقق پیدا کند؛ 14 پروژه فرهنگی و ورزشی نیز به زودی در نقاط مختلف شهر  با همکاری سپاه پاسداران، کمیته امداد و نهادهای دیگر راه اندازی می شود./1330/پ202/ج

ارسال نظرات