۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۴۹۰۲۸۶
استاد حوزه علمیه تشریح کرد؛

علل سرمایه گذاری مروجان عرفان های نوظهور روی بانوان

بلوچیان گفت: تجمل پرستی، چشم و هم چشمی های فامیلی و دوستی های غیر مفید با این توجیه که ارتباط با برخی مکانها یا افراد، برای آنها کلاس و شأن اجتماعی می آورد در رأس عوامل سرمایه گذاری ویژه فرقه های نوظهور روی بانوان قرار دارد.
عرفان نو ظهور

مریم بلوچیان، استاد حوزه علمیه خواهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به ترفندهای فرقه های نوظهور برای جذب بانوان، عدم آگاهی و به روز نبودن سطح اطلاعات بانوان یا انباشته شدن ذهنشان از اطلاعات غیرمفید را دلیل گرفتاری آنان در دام این فرقه ها دانست.

وی درباره علل سرمایه گذاری ویژه فرقه ها و مروجان عرفان های نوظهور روی زنان و دختران، گفت: تجمل پرستی، چشم و هم چشمی های فامیلی و دوستی های غیر مفید با این توجیه که ارتباط با برخی مکانها یا افراد، برای آنها کلاس و شأن اجتماعی می آورد در رأس عوامل سرمایه گذاری ویژه فرقه های نوظهور روی بانوان قرار دارد.

بلوچیان، تمایل به تجربه هر چیز جدید و حس کنجکاوی و گم کردن گوهر وجودی خویش را از دیگر عوامل سرمایه گذاری فرقه های نوظهور روی بانوان برشمرد و افزود: معنویت واقعی که باید از مکتب اهل بیت و کلام الهی اخذ شود، متاسفانه امروز از هر رودخانه آلوده ای کسب می شود.

پژوهشگر حوزوی، اوقات فراغت زیاد را از دیگر عوامل نام برد و تصریح کرد: امروزه بانوان با وجود وسایل مجهزی که در اختیار دارند به جای اینکه اوقاتشان را با کارهای مفید پر کنند آن را صرف هر چیزی هرچند مسائل بی ارزش می کنند و فرقه های ضاله نیز با استفاده از این خلأ های معنوی-عاطفی خانمها آنان را به سوی خود جذب می کنند.

مسؤولان با اطلاع رسانی اعمال خلاف فرقه های نوظهور، از مراجعه مردم به آنان جلوگیری کنند

وی در ادامه با اشاره به وظایف مسؤولان در برابر بحران معنویت گریزی، خاطرنشان کرد: یکی از حقوق مردم بر مسؤولان این است که زمینه سعادت مردم را آماده کنند و با اطلاع رسانی و آموزش مردم از اعمال خلاف این فرقه ها، آنان را از مراجعه به این افراد بازدارند.

سرگرم شدن به رقابتهای گروهی و رفاه طلبی سبب غفلت مسؤولان از نیازهای به جای مردم شده است

بلوچیان همچنین درباره میزان اثرگذاری سیره و زندگی شخصی مسؤولان نظام اسلامی در گسترش معنویت و اصلاح اجتماعی، تأکید کرد: رفاه طلبی مسؤولان و عدم توجه آنان به نیازهای روحی، جسمی، فرهنگی، اقتصادی و غیره در جامعه، زمینه رجوع بیشتر مردم به فرقه ها و عرفانهای نوظهور را فراهم می کند.

استاد حوزه علمیه خواهران در پاسخ این پرسش که چرا برخی مسؤولان اجرایی نظام به بازتاب سبک زندگی خود در لایه های گوناگون جامعه توجهی ندارند، اظهار کرد: سرگرم شدن به رقابتهای گروهی و تجمل خواهی سبب غافل شدن آنان از نیازهای به موقع و به جای مردم شده است.

عرفانهای نوظهور خارق العاده نیستند؛ صرفا به نیازهای انسان امروز توجه دارند

وی خاطرنشان کرد: تصور رایج بر این است که استفاده این فرقه ها از نیروهای خارق العاده از علتهای اصلی گرایش افراد به عرفانهای کاذب است و چون افراد نمی توانند اینگونه مسائل را تحلیل کنند جذب این فرقه های می شوند.

بلوچیان ادامه داد: این در حالی است که به واقع، کارآنان خارق العاده نیست و آنها صرفا آشنا به مسائل روانی ونیازهای انسان امروز هستند. البته اباحه گری برخی افراد که به عنوان مثال هم بهشت را می خواهند و  هم می خواهند اعمال عبادی را انجام ندهند یا آنگونه که خودشان دوست دارند، انجام دهند، سبب می شود دنبال رو اینگونه فرقه ها شوند./302/930/ب1

ارسال نظرات