۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۴۹۰۲۴۶
امام جمعه جاسک مطرح کرد؛

لزوم توجه جدی به اشتغال جوانان در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال 

امام جمعه جاسک با بیان اینکه دولت باید با حضور خود در صحنه اجرایی کشور در جهت عملی شدن شعار سال ۹۶  گام بردارد، گفت: با توجه به نامگذاری سال ۹۶ از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، بایستی مقوله اشتغال جوانان مد نظر قرار گیرد.
حجت الاسلام مناقبیان

حجت الاسلام محمدکاظم مناقبیان، امام جمعه جاسک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به نامگذاری سال 96 به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی ولی امر مسلمین، گفت: آن چیزی که از فرمایشات مقام معظم رهبری برداشت می‌ شود، در این چند سال اخیر که به نام اقتصاد و مسایل معیشتی مردم نامگذاری شده است آنچنان که باید و شاید گام اساسی را برنداشته‌ ایم.

وی در ادامه افزود: رهبر معظم  انقلاب، توجه به نام «اقتصاد مقاومتی» را به تنهایی مؤثر ندانستند و درباره راه‌حل و علاج وضع کنونی، افزودند: «علاج، در تقسیم کردن اقتصاد مقاومتی به نقاط کلیدی و مهم و تمرکز همه همت مسؤولان و مردم بر آن نقاط است و این نقاط کلیدی عبارت است از تولید داخلی و اشتغال بویژه اشتغال جوانان».

امام جمعه جاسک تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بر نقاط تولید و اشتغال تأکید کردند و این مسأله گویای آن است که تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با توجه به این دو نقطه امری شدنی و در دسترس خواهد بود.

حجت الاسلام مناقبیان تولید و اشتغال را مهمترین و اثرگذارترین راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی ذكر كرد و گفت: برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در مورد شعار سال باید به اقتصاد مقاومتی ایمان و اعتقاد داشته باشیم و آن را به صورت دقیق و جزء به جزء عملیاتی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه معیشت مردم مهمترین مسأله است، اضافه کرد: گمرک شهرستان جاسک باید فعال شود چرا که مردم جنوب و ساحل نشینان خلیج فارس و دریای عمان یکی از راه های درآمدشان دریا است.

امام جمعه جاسک اقتصاد جامعه اسلامی را مهمترین مسأله حکومت اسلامی عنوان کرد و گفت: بعضی از روایات، کسی را که محروم از مسائل مادی است فقیر معرفی می کنند، فقیر در لغت کسی است که ستون فقرات او شکسته و جامعه ای که فقر در آن وجود دارد ستون فقرات آن جامعه شکسته است.

حجت الاسلام مناقبیان در مورد معیشت مردم جاسک تأکید کرد: تمام دستگاه ها خصوصا دولت گام ویژه و اساسی نسبت به تولید و اشتغال جامعه بردارند، چرا که امروز اصلی ترین مشکل و دغدغه جوانان در جامعه و بویژه جوانان جاسکی اشتغال است، بنابراین باید زمینه ها و بسترهای مهم و مناسب را در جهت معیشت و اشتغال جوانانمان فراهم سازیم.

وی خطاب به مسؤولان استان و شهرستان جاسک تصریح کرد: اگر ما در منطقه جاسک و در کنار این نعمت بزرگ خدادادی این دریای عظیم، زمینه اقتصاد سالم را برای جوانان برپا نکنیم قطعا و یقینا و بدون هیچ شک و تردیدی جوانان ما به سمت و سوی قاچاق کشانده می شوند.

امام جمعه جاسک ادامه داد: مشکل دیگر جوانان بحث ازدواج است که متأسفانه برخی از خانواده ها با رسم و رسوماتی بی پایه و بی اساس مانع از بروز ازدواج آسان برای جوانان می شوند و این به هیچ وجه درست نیست.

حجت الاسلام مناقبیان با بیان اینکه دولت باید با حضور خود در صحنه اجرایی کشور در جهت عملی شدن شعار سال 96 گام بردارد، گفت: با توجه به نامگذاری سال 96 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، بایستی مقوله اشتغال جوانان مد نظر قرار گیرد./851/302/ب2

ارسال نظرات