۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۴۹۰۲۴۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

وحدت شیعه و سنی در خراسان شمالی الگوی جهان اسلام باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه وحدت موجود بین پیروان مذاهب شیعه و سنی در خراسان شمالی یکی از موهبت‌های الهی است، گفت: باید این وحدت کم‌نظیر الگو و نمونه جهان اسلام باشد.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شب گذشته در دیدار با علما و روحانیان اهل سنت استان، با اشاره به اینکه انقلاب و نظام اسلامی دستاوردها و خدمات چشمگیری را به ملت ایران عطا کرده است، افزود: درواقع انقلاب اسلامی عیدی بسیار بزرگی بود که خداوند به ملت ایران عطا کرد.

وی با بیان اینکه چتر خدمت و نعمت در نظام جمهوری اسلامی به‌صورت یکسان بر روی همه مردم اعم از شیعه و سنی گسترده شده است، اضافه کرد: با وجود تلاش‌های مذبوحانه دشمنان، خوشبختانه در کشور بین شیعه و سنی وحدت و همزیستی مناسبی وجود دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به وحدت کم‌نظیر و صفا و صمیمیت ستودنی پیروان شیعه و سنی در استان، خاطرنشان کرد: یکی از موهبت‌های خداوند در خراسان شمالی، وحدتی است که بین پیروان مذاهب اسلامی موجود در استان وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه یکی از عوامل این وحدت رفتار و موضع‌گیری علمای شیعه و سنی استان است، افزود: رفتار علما و روحانیان اعم از شیعه و سنی با توجه به حساسیت‌هایی که روی آنها وجود دارد، باید به شکل احسن باشد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: باید احساس شود عالمان دینی چراغ راه و پیشوای منطقه هستند که رسیدن به این مطلوب یک نعمت است.

وی با بیان اینکه اعتماد مردم به علما یک نعمت بوده و علما باید قدر این نعمت را بدانند، ادامه داد: علما و روحانیان باید خوبی‌های مردم را آشکار و بدی‌های مردم را بپوشانند و همواره برای تقویت وحدت و همبستگی بین مردم تلاش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه وحدت موجود بین پیروان مذاهب شیعه و سنی در خراسان شمالی یکی از موهبت‌های الهی است، افزود: باید این وحدت کم‌نظیر الگو و نمونه جهان اسلام باشد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: بر این اساس باید همه سیاستگذاری‌ها در راستای منافع عمومی جامعه و بر محور وحدت باشد.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران با محوریت ولایت فقیه و با هدایت رهبر معظم انقلاب که در سخنان و فرمایشات خود حکیمانه همه زمینه‌های ارتقای کشور را مدنظر قرار می‌دهند، توانسته است زبانزد کل دنیا شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: مردم با عشق و علاقه‌ای که به نظام دارند، انقلاب و نظام اسلامی را در همه مراحل، به‌ویژه در انتخابات که صحنه حضور میلیونی مردم است، یاری کرده‌اند؛ از این‌ رو همه باید قدردان این ملت باشیم./9314/202/ب2

ارسال نظرات