۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۴۹۰۱۹۴
امام جمعه بابل:

مشکلات اقتصادی کشور تنها با توجه به اقتصاد مقاومتی حل می شود

حجت الاسلام والمسلمین روحانی به تاکید رهبر انقلاب برای جهاد اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: مشکلات اقتصادی تنها با رویکرد اقتصاد مقاومتی و تلاش جهادی آحاد ملت به ویژه مسؤولان حل می شود.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل عصر امروز در دیدار فرماندار و تنی چند از مسؤولان شهرستان بابل با اشاره به اهمیت خدمت در نظام اسلامی، گفت: خدمت در نظام اسلامی اگر بر اساس کسب رضای الهی باشد، در زمره عبادت  بزرگ الهی قرار می گیرد.

وی خدمت در ذیل ولایت فقیه را افتخاری بزرگ عنوان کرد و افزود: ولایت از دیدگاه ائمه اطهار(ع) و نگاه بلند اسلام، کلید واجبات دین است و بر این اساس امام راحل حفظ نظام جمهوری اسلامی را اوجب واجبات عنوان کرد.

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص)، نظام اسلامی و برپایی حکومتی بر اساس فقه اسلامی را آرزوی همه انبیا و اولیای الهی بیان کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک امانت بزرگ است وهمانطور که خدمت در آن یک عبادت بزرگ محسوب می شود، هر خیانت و کوتاهی در امر خدمت هم غیر قابل قبول است.

وی ادامه داد: امروز افتخار ما این است که فقیهی عادل و کاردان در رأس این نظام قرار دارد و ما باید تمام همت خود را برای اتصال این انقلاب به انقلاب جهانی حضرت ولی عصر(عج) به کار ببندیم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی به برخی از مشکلات کشور به ویژه در زمینه اقتصادی اشاره و تصریح کرد: گره گشایی از مشکلات مردم وظیفه اصلی همه مسؤولان است و همه مدیران در این کشور باید خدمت را به صورت جهادی انجام دهند.

وی به تاکید مقام معظم رهبری برای جهاد اقتصادی در کشور با رویکرد اقتصاد مقاومتی پرداخت و اذعان کرد: مشکلات اقتصادی کشور تنها با رویکرد اقتصاد مقاومتی حل می شود و این با روحیه تن پروری و کم کاری سازگار نیست.

امام جمعه بابل تعطیلات آشکار و پنهان را یکی از معضلات کشور و مغایر با اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: تعطیلات بالای رسمی در کشور و کارآیی پایین در بهره وری در ساعات کار، یکی از موانع مهم در جهت جهش بزرگ اقتصادی است.

وی افزود: مسؤولان هر منطقه باید اجرای اقتصاد مقاومتی را حکمی شرعی از سوی ولی فقیه بدانند و همه در این عرصه بسیج شوند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی خواستار تهیه نقشه راه اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان بابل شد و تاکید کرد: مسؤولان هر دستگاه اجرایی لیستی از برنامه های قابل اجرا در حوزه اقتصاد مقاومتی تهیه کنند و بر اساس اولویت بندی اجرای آن را پیگیر شوند تا در پایان سال اقدام انجام شده مورد ارزیابی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: ضرب آهنگ خدمت در زمینه اقتصاد مقاومتی نیازمند دیدن این فضا به مانند صحنه جنگ نظامی و بسیج کردن امکانات در این عرصه است.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل خاطرنشان کرد: مردم پایه اصلی قدرت نظام اسلامی هستند و باید رضایتمندی خداوند متعال از اعمال ما در گرو رضایتمندی مردم و نشان دادن چهره ای کارآمد از نظام اسلامی دیده شود.

امام جمعه بابل اظهار داشت: بدترین آفت برای سازمان‌ها روزمرگی در انجام وظایف است و مدیران باید روحیه با نشاط کار و تلاش توام با تعالی برنامه ها و کارهای انجام شده را در زیر مجموعه خود تزریق کنند./202/1313/ب1

ارسال نظرات