۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۴۹۰۱۴۷
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی:

دولت شعار سال را محور فعالیت‌های خود قرار دهد

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نامگذاری سال 96 به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال یک فرصت است، گفت: دولت باید شعار سال را محور اساسی فعالیت‌های خود قرار دهد.
مبلغی

حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی نماینده مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی، گفت: بیان حرمت شرعی و قانونی کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند به عنوان یک نقطه شروع تلقی می‌شود که نیاز به فرهنگ سازی دارد و طبق فرمایشات معظم‌له این فرهنگ سازی تنها از طریق ارکانی همچون دولت، مجلس و مردم محقق خواهد شد.

وی درباره وظیفه مردم در برابر فرهنگ سازی مصرف کالاهای داخلی، بیان داشت: مردم باید در مصارف کالاهای داخلی توجه و دقت ویژه داشته باشند و استفاده از کالاهای ملی را برای خود یک ارزش و ضرورت قلمداد کنند. در راستای این فرهنگ‌سازی مؤسسات فرهنگی، شخصیت‌های مطرح، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها نقش بسزایی می‌توانند ایفا کنند چرا که استفاده از کالاهای داخلی مهمترین راهکار در شرایط کنونی برای عبور از بحران اقتصادی و عدم واردات کالاهای خارجی به کشور به شمار می‎رود.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی ادامه داد: مردم و کسانی که در زمینه فرهنگ سازی و تبلیغ استفاده از کالاهای داخلی تلاش می‌کنند هرگز نباید در تحقق این مهم ناامید و مایوس شوند بلکه با آموزش‌های عمومی ارائه شده به طور قطع این هدف در کشور نهادینه خواهد شد و رسانه ملی در زمینه آموزش که شرط اساسی استقرار یک فرهنگ در کشور است نقش ارزنده‌ای می‌تواند داشته باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه دولت، مجلس و مردم سه ضلع نقش آفرین در تحقق شعار سال به شمار می‌روند، گفت: آموزش استفاده از کالاهای داخلی آن هم در سطح عمومی سبب اعتماد مردم در مصرف تولیدات ملی می‌شود.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی نیز با وضع قوانین لازم در زمینه واردات کالاهای داخلی می‌تواند در تحقق شعار سال نقش شایانی داشته باشد همچنین دولت باید شعار سال را محور اساسی فعالیت‌های خود در راستای سیاستها، راهبردها، خط مشی‌ها و عملیات‌ها قرار دهد و این سه ضلع اگر هم زمان باهم و به صورت نیرومند آنگونه که رهبری فرمودند عمل کنند به طور قطع تولید کنندگان داخلی به تولید کالای فاخر رغبت بیشتری پیدا کرده و مردم نیز استفاده از کالاهای خارجی را در مقابل کالاهای داخلی زشت و قبیح خواهند دانست.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی اضافه کرد: استفاده از کالاهای داخلی باید یک ارزش شناخته شود و این راهی است که باید رفت و خیلی هم طولانی نیست اما شروع آن مهم بوده و نیاز به جدیت و پافشاری بسیار دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری نامگذاری سال 96 به عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» را یک فرصت برای جامعه دانست و خاطر نشان کرد: لازم است در تحقق شعار سال نسبت به سال گذشته تحولات به صورت علمی‌تر و عملیاتی‌تر صورت بپذیرد هرچند بخش اشتغال و تولید مساله پیچیده‌ای است اما در سال جاری همه امور باید طبق اولویت‌هایی که رهبر معظم انقلاب تعیین فرمودند برنامه‌ریزی شود و گام‌های برجسته‌ای در زمینه تولید که ارتباط مستقیم با اشتغال دارد برداشته شود و به صورت شفاف و آشکار بازگو شده تا مردم امیدوار شوند./302/813/ب1

ارسال نظرات