۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۴۹۰۰۷۶
آیت الله سعیدی خواستار شد؛

مشارکت همگانی برای اجرای باشکوه مراسم معنوی اعتکاف

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اهمیت و ضرورت برپایی مراسم معنوی اعتکاف در جامعه اسلامی خواستار مشارکت همگانی برای اجرای باشکوه این مراسم شد.
آیت الله سید محمد سعیدی

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ظهر امروز در دیدار با اعضا ستاد اعتکاف که در آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد با بیان اینکه تفکر زیر بنای امور مختلف است و راهکار خروج انسان از گناه به سوی نور و روشنی تفکر درباره اعمال خویش است، گفت: نه تنها تفکر در زمینه تغییر فردی بلکه در زمینه تغییر اجتماعی و انقلاب نیز زیر بنا و بستر است.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف بستر تفکر را برای انسان فراهم می کند، افزود: به همین دلیل فرهنگ اعتکاف و اجرای آن در جامعه اسلامی از اهمیت زیادی برخوردار است و تمامی مسؤولان در زمینه اجرای هر چه بهتر این آیین و فرهنگ حسنه باید مشارکت کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه خداوند در قرآن کریم از بندگان می خواهد که به صورت دسته جمعی یا فردی قیام کنند، تصریح کرد: این آیه قرآن کریم نشان می دهد که تحقق اهداف مقدس نظام اسلامی تنها در پرتو تفکر و قیام براساس تفکر سازنده صورت می گیرد.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: یکی از مهم ترین قیام های تاریخ بشریت قیام امام زمان(عج) است و آنچه می تواند زمینه این قیام را فراهم کند تفکر است و اعتکاف بهترین فرصت برای تفکر و بستر سازی ظهور در جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه باید در قیام ها تغییر وضعیت و تبدیل به احسن ها صورت بگیرد تا اهداف محقق شوند، اظهار کرد: انسان همیشه باید برای کارهای اصولی و اساسی در مرحله اول قیام کند و ثانیا تغییر وضعیت بدهد و تفکر کند که همانطور که تأکید شد اعتکاف بهترین فرصت برای تفکر است.

امام جمعه قم افزود: اعتکاف یکی از فرصت های بسیار عالی برای تفکر انسان ها است، چون قیامی که قرار است انجام شود در پرتو این تفکر شکل می گیرد و مردم در زمان اعتکاف تغییر وضعیت می دهند و یک دگرگونی در درون آنها ایجاد می شود و این دگرگونی زمینه قیام را فراهم خواهد کرد.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: در زندگی روزمره با توجه به وجود کارهای زیاد فردی، فرصت کافی برای تفکر وجود ندارد، بنابراین تفکرکردن زمان و مکان و فراغت خاصی را می طلبد و اعتکاف یکی از همان زمان های طلایی برای تفکر کردن است.

وی افزود: مراسم اعتکاف هم از نظر زمانی مصادف با یکی از بهترین ماه ها است و هم از نظر مکانی در بهترین اماکن روی زمین برگزار می شود و اعتکاف یک فرصت الهی برای انسان ها است که بتوانند قلب و روح خود را با معنویت گره بزنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه یکی از عرصه های تفکر در اعتکاف این است که تفکر کنیم که نصیب و سهم ما از دنیا چقدر است و چگونه باید از آن برای آخرت استفاده کنیم و این مساله یکی از مطالبات خداوند از بندگان است، گفت: نگاه انسان باید به دنیا نگاهی معنوی و مقدمه ای برای آخرت باشد به همین دلیل دنیا طلبان از آخرت هیچ بهره و نصیبی ندارند.

آیت الله سعیدی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ اعتکاف به ویژه در میان نسل جوان زنده نگه داشته شود، یادآور شد: اعتکاف دعوت دوباره انسان به مسیر سیر الی الله با پشتوانه تفک سازنده است./968/پ202/ی

 

ارسال نظرات