۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۴۸۹۹۹۲
فولادگر در گفت‌وگو با رسا:

تولید، گره گشای مشکل اشتغال در کشور است

فولادگر با بیان اینکه حمایت از تولید داخلی موجب فعال شدن بخش‌های مختلف اقتصادی می‌شود، گفت: بحث اشتغال در کشور زنگ خطری است که به صدا درآمده است.
فولادگر

حمیدرضا فولادگر، عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، پیرامون تأکید رهبر انقلاب بر مسأله اشتغال در نام گذاری سال 96، گفت: چند سالی است موضوع اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده است، به ویژه در سال‌هایی که با شدت گرفتن تحریم‌ها شاهد نوسانات در اقتصاد بوده‌ایم ایشان تأکید بیشتری بر مسائل اقتصادی فرمودند.

وی در ادامه افزود: اقتصاد مقاومتی در سال قبل با محوریت اقدام و عمل بود که انتظار فعالیت‌های اجرایی و عملی بیشتری از دولت می‌رفت، البته تلاش‌ها و اقداماتی صورت گرفت که کافی و اثرگذار نبود و با سطح انتظارات متفاوت بود به همین دلیل ایشان شعار سال گذشته با محوریت اقتصاد مقاومتی را تکرار فرمودند.

رفع موانع تولید در حل معضلات اجتماعی و فرهنگی هم مؤثر است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر مسأله تولید و اشتغال، تصریح کرد: اگر موضوع تولید در کشور ما فعال شود و موانع موجود بر سر راه تولید برطرف گردد دیگر بخش‌های اقتصادی فعال خواهد شد و تأثیر آن بر توسعه کشور و بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به خوبی مشخص خواهد شد.

فولادگر ادامه داد: تولید باید با جهت گیری به سوی تولید داخلی و تولید ملی باشد، راهی هم جز حمایت از تولید ملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی وجود ندارد و این حمایت از تولید ملی و تولید داخلی هم با حمایت‌های مختلف از تولید کننده و مبارزه با قاچاق کالا و کاهش واردات صورت می‌‌گیرد، از طرفی هم تولید کنندگان باید به بهره‌وری و کیفیت و مرغوبیت کالایی که تولید می‌کند در راستای جلب رضایت مصرف کنندگان توجه کند.

بیکاری در نسل جوان تحصیلکرده بالای 30 درصد است

وی اشتغال را یکی دیگر از ارکان شعار سال 96 ذکر کرد و گفت: آمار رسمی بیکاری 12/5 درصدی در کشور وجود دارد، که اگر اشتغال‌های ساعتی و پاره وقت را از اشتغال دائم جدا کنیم شاهد آمار بیکاری حدود 25 درصدی هستیم، که این میزان در میان نسل جوان تحصیل کرده بالای 30 درصد است، بنابراین بحث اشتغال در کشور به ویژه در میان نسل جوان و تحصیل‌کرده یک زنگ خطری است که به صدا درآمده است و موضوعی است جدی و مهم که قطعا باید مسؤولان برای آن به دنبال راه حل باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر اهمیت موضوع اشتغال در حل مشکلات کشور، اظهار کرد: مسؤولان و مدیران اجرایی باید به اهمیت رشد اشتغال در کشور توجه داشته باشند و طبعا باید متناسب با نیازها و مطالبات مردم اقدامات لازم را انجام دهند.

فولادگر پیرامون چرایی و علل رشد بیکاری در کشور خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که با آن مواجه هستیم انتظارات و توقع‌های بی‌جا نسبت به مسأله اشتغال است، متأسفانه همه به دنبال استخدام دولتی هستند و یا اینکه منتظر هستند یک کار آماده و بی دردسر و بی دغدغه فراهم باشد و پشت میز نشینی کنند.

دولت بسترساز رشد بخش خصوصی برای رشد اشتغال شود

وی در ادامه با اشاره به نقش تولید در رفع مشکل اشتغال در کشور، تصریح کرد: اشغال‌زایی در بستر توسعه تولید و خدمات صورت می‌گیرد و باید زمینه فعالیت‌های تولیدی در بخش‌های صنعت و معدن و خدماتی نظیر گردشگری فراهم گردد و از این طریق زمینه‌های اشتغال‌زایی فراهم گردد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت فراهم آمدن شرایط برای رشد بخش خصوصی و ایجاد شرایط برای اشتغال‌زایی در بخش‌های غیر دولتی، اظهار کرد: شرایط برای مردم در راستای اشتغال زایی از سوی دولت باید فراهم گردد، استفاده از ظرفیت‌های کشور نظیر معادن و منابع آبی و رشد گردشگری موضوع مهمی است که باید به آن توجه ویژه و جدی داشته باشیم.

فولادگر استفاده از ظرفیت‌های کشور در راستای حمایت از بخش خصوصی را وظیفه همه مسؤولان و مدیران کشور دانست و گفت: باید بستر برای بخش خصوصی در دو محور تولید و ایجاد اشتغال فراهم شود و در حقیقت گره اشتغال کشور به دست تولید داخلی و تولید ملی باز خواهد شد./1304/302/ب2

ارسال نظرات