۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۴۸۹۹۷۰
آیت الله شاهچراغی:

دشمنان آرزوی انزوای ایران را با خود به گور می‌برند

آیت الله شاهچراغی با بیان این که دشمنان آرزوی انزوای ایران را با خود به گور می‌برند، گفت: کشورمان در هیچ بزنگاهی در تاریخ معاصر خم به ابرو نیاورده و همیشه سرافرازانه همچون خورشید بر جهان می‌تابد.
امام جمعه سمنان

به گزارش خبرگزاری رسا از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان، به میزبانی مصلای این شهر ضمن اشاره به نقشه های شوم دشمنان علیه ایران اسلامی، ابراز داشت: امروز اقتدار ایران  تا بدانجا رسیده که انزوایش آرزوی دشمنانی است که به حول قوه الهی آن را به گور خواهند برد.

وی افزود: امروز این انقلاب صاحبی دارد که خودش نگهدار آن است و از این رو است که امام خمینی(ره) بیان کردند که «بی شک مردم بدانند که خون بر شمشیر پیروز می شود» و ملت ما با باور به این سخن امروز شاهد پیروزی شیعیان در بحرین و مسلمانان منطقه در یمن و عراق و سوریه هستند که این چنین دشمنان اسلام را در رسیدن به نقشه هایشان ناکام می گذارند.

امام جمعه سمنان، گفت: ما بر این باور هستیم که امروز دست خدا به مثابه سایه ولایت فقیه و عنایات اهل بیت(ع) در کنار حضور پرشور مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی و خون شهدای گرانقدر باعث شده تا کشورمان در هیچ بزنگاهی در تاریخ معاصر خم به ابروهای خود نیاورده و همیشه سرافرازانه بر جهان تابش کند.

آیت الله شاهچراغی بیان داشت: از این روست که دشمنان قائله هایی مانند فتنه۸۸ و ۱۸ کودتای دیگر را در تاریخ انقلاب اسلامی پیش آوردند اما این ملت بزرگوار هرگز تسلیم نشدند.

وی افزود: آمریکا، آل‌سعود و داعش در مسلمان‌کشی رقابتی مسموم دارند که منطقه را به آتش کشیده و مانع صلح می شوند چرا که منافعشان امروز در جنگ است و در این بین جامعه جهانی سکوتی مرگ بار و معنا دار در برابر این جنایات دارد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان هدف دشمنان از جنگ افروزی در منطقه را تضعیف ایران اسلامی دانست و گفت: این نشان امر دهنده نفوذ آرمان های انقلاب اسلامی با تاسی از اهل بیت(ع) در جهان و منطقه است که دشمنان را نگران می کند.

آیت الله شاهچراغی به ضرورت الگو پذیری از سیره اهل بیت(ع) تاکید کرد و بیان داشت: یک نمونه بارز این الگوها که در دین مبین اسلام فراوان هستند، حضرت زینب (س) است که به معنای واقعی یک مجاهد بود و دشمنان اسلام را رسوا کرد تا نتوانند هیچ غلطی را صورت دهند لذا امروز که در ایام ماه رجب هستیم می بایست به ترویج سیره زینبی و همچنین اهل بیت(ع) بیش از گذشته تاکید داشته باشیم.

وی در ادامه به دیگر مناسبت های ماه رجب نیز اشاره داشت و ضمن تاکید بر ضرورت برگزاری پرشور آئین اعتکاف، افزود: اعتکاف بهترین فرصت برای جلای روح از ناپاکی ها و همچنین از روزهای نیک خدای یکتا است که در آن انسان راهی ملکوت مؤمنانه ای می شود که بهترین خلوت برای بازیابی اصل خود است.

امام جمعه سمنان همچنین به انتخابات نیز پیش رو اشاره ای داشت و گفت: مردم باید در انتخابات حضوری حداکثری داشته باشند از سوی دیگر نامزدها نیز باید توجه داشته باشند که این صحنه، صحنه ای برای قدرت یابی نیست و این پست ها لقمه ای چرب برای زندگی دنیوی محسوب نمی شوند بلکه باید ردای خدمت به مردم از صندوق های رای بیرون آید./977/101/ب2

ارسال نظرات