۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۴۸۹۹۶۰
استاد حوزه علمیه سیرجان:

اقتصاد مقاومتی گامی بزرگ برای کاهش بیکاری در کشور است

حجت الاسلام زینل پور با بیان این که معضل بیکاری کشور را به نابودی می کشاند، گفت: اقتصاد مقاومتی گامی بزرگ برای کاهش بیکاری در کشور است.
بیکاری

حجت الاسلام احمد زینل پور استاد حوزه علمیه سیرجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با مسأله مهم اقتصاد مقاومتی، گفت: تکیه کردن به تولیدات داخی از ضروریات اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در کشور است.

وی افزود: یکی از کارهایی که سبب شد که دولت نتواند اقتصاد مقاومتی را در کشور اجرایی کند، نگاه به واردات خارجی بوده است.

حجت الاسلام زینل پور با اشاره به این که یک ایرانی هیچ وقت نباید به فکر خرید اجناس خارجی باشد، ابراز داشت: بریدن دست قاچاق از کشور زمانی حاصل می شود که مسؤولان دولت، اعتقاد و تفکر خود را نسبت به اقتصاد مقاومتی درست کنند و بفهمند که تنها راه نجات کشور از بیکاری و رکود، اقتصاد مقاومتی است.

استاد حوزه علمیه سیرجان با بیان این که واردات بی رویه مساوی با نابودی تولیدات داخلی است، خاطرنشان کرد: حمایت دولت از کارگاه های کوچک می تواند به تولیدات داخلی کمک کند.

معضل بیکاری کشور را به نابودی می کشاند

وی تصریح کرد: دادن تسهیلات به سرمایه گذاران برای کمک به تولیدات داخلی و حمایت از آن ها می تواند گام بزرگ دولت در اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی باشد.

حجت الاسلام زینل پور با توجه به این که مردم باید با اقتصاد مقاومتی آشنا شوند، ادامه داد: مردم زمانی که با اقتصاد مقاومتی آشنا شوند می توانند قدم های بزرگی را در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی انجام دهند و بهترین کاری که مردم می توانند در اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی انجام دهند، خرید اجناس ایرانی است.

وی با اشاره به این که مردم با خرید اجناس ایرانی از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنند، گفت: مردم زمانی که از تولیدات داخلی حمایت کنند، در این صورت تولید کننده با روحیه خوب به دنبال تولید کردن جنس ایرانی با کیفیت عالی می رود و می فهمد که مردم اجناس او را خریداری کرده و به فکر تولید داخل هستند.

کارشناس مسائل دینی اظهار داشت: دشمن از راه های فراوانی برای از بین بردن کشور ایران وارد جنگ شده که یکی از این اهداف دشمن در جنگ با ایران از بین بردن اقتصاد ایران است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای ناکارآمد دولت فعلی در کشور این بود که جنسی را که مردم بومی کشور می توانستند آن را با کیفیت خوب در اختیار مردم قرار بدهند را از کشور های خارجی وارد می کرد.

وی در پایان بیان کرد: اقتصاد مقاومتی گامی بزرگ برای کاهش بیکاری در کشور است./302/9707/ب1

ارسال نظرات