۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۴۸۹۹۳۱
استاد حوزه علمیه ماهان:

ایام اعتکاف بهترین فرصت تبلیغی برای روحانیان است

حجت الاسلام غفوری با اشاره به اهمیت اعتکاف و شرکت درآن، گفت: ایام اعتکاف بهترین فرصت تبلیغی برای روحانیان است.
اعتکاف

حجت الاسلام علی غفوری، استاد حوزه علمیه ماهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با اهمیت اعتکاف و شرکت در آن، گفت: مردم مسأله اعتکاف را به راحتی از دست ندهند زیرا بهترین مکانی که می شود با خدا راز و نیاز کرد، در مراسم اعتکاف است.

وی افزود: در زندگی دنیوی برای انسان ها کمتر اتفاق می افتد که بتوانند جایی را برای خلوت با خدا پیدا کنند و با خدای خود عبادت کنند و بهترین مکانی که سبب می شود که انسان با خدای خود خلوت کند، مراسم معنوی اعتکاف است.

حجت الاسلام غفوری با اشاره به این که مسأله اعتکاف از اهمیت خاصی در دین اسلام، برخوردار است، بیان داشت: روزه گرفتن و انجام بعضی از عبادات از کارهای خوب مراسم معنوی اعتکاف بوده، که مردم می توانند در این مراسمات خود را ببیشتر با خدا نزدیک کنند.

وی اظهار داشت: مسجد رفتن از دیگر فواید اعتکاف بوده زیرا جوانی که سه روز در مسجد باشد، بعد از سه روز انس دیگری نسبت به مسجد پیدا  می کند و مسجد را محلی برای عبادت و زندگی خود قرار می دهد.

استاد حوزه علمیه سیرجان با بیان این که انجام مستحبات در کنار واجبات، سبب می شود انسان با مستحبات انس بگیرد، بیان داشت: فردی که در سن جوانی در مراسم معنوی اعتکاف شرکت می کند، می تواند با برنامه ی اعتکاف، آینده خود را بیمه کند.

وی ادامه داد: استغفار و دعا کردن برای عاقبت به خیری، از بهترین دعاهایی بوده که افراد سعی کنند در مراسم اعتکاف از خدای خود بخواهند تا خدا آن ها را در آینده کمک کرده و از شیطان دور شوند.

حجت الاسلام غفوری با اشاره به این که ایام اعتکاف بهترین فرصت تبلیغی برای روحانیان است، گفت: بهترین فرصت تبلیغی برای روحانیان که می توانند مردم را نسبت به دین اسلام آشنا کرده و احکام الهی را به مردم بیان کنند، مراسم اعتکاف است.

وی بیان داشت: روحانیان سعی کنند خود را در مساجد در کنار حضور پررنگ مردم معتکف کنند تا در تمام دقایق در کنار مردم باشند.

استاد حوزه علمیه سیرجان در پایان گفت: حضور امام جمعه و مسؤولان در مراسم اعتکاف سال های قبل کمرنگ بوده و اگر مسؤولان بتوانند در کنار مردم در مساجد بوده یا معتکف شوند، یکی از کارهای خوب آن ها شمرده می شود./9707/302/ب2

ارسال نظرات