۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۶
کد خبر: ۴۸۹۹۱۸
حجت الاسلام میردامادی:

آیت الله حجازی به امر به معروف و نهی از منکر اهتمام داشت

استاد حوزه با اشاره به شخصیت مرحوم آیت الله حجازی گفت: از ویژگی های آن مرحوم همت بلند بود که با توکل به خدا و توسل به اهل بیت(ع) کارهای بزرگی انجام می داد.
حجت الاسلام سید احمد میردامادیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام میردامادی استاد حوزه علمیه قم پنجشنبه شب در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله محمدتقی حجازی که در مسجد امیرالمؤمنین قم برگزار شد، با اشاره به روایاتی از ائمه طاهرین(ع) گفت: در روایات آمده زمانی می رسد که مردم به چند چیز علاقه مند شده و مسائلی را فراموش می کنند.

وی افزود: بر این اساس در آن زمان مردم دنیا را دوست دارند اما آخرت را فراموش می کنند، دوستدار خانه های آنچنانی می شوند اما خانه قبر را به فراموشی می سپارند، نفس خود را پرستش کرده و خدا را فراموش می کنند.

حجت الاسلام میردامادی با اشاره به فضائل و برکات ماه رجب اظهار داشت: رجب ماه ریزش رحمت های الهی است که انسان در این ماه باید حداکثر استفاده را انجام دهد، از بهترین اعمال در شب های این ماه پربرکت استغفار و دعا است، ماه رجب انسان را ارتقا می دهد.

وی با اشاره به شخصیت مرحوم آیت الله حجازی ادامه داد: از ویژگی های آن مرحوم همت بلند بود که با توکل به خدا و توسل به اهل بیت(ع) و با وجود این که دست تنها بودکارهای بزرگی انجام می داد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که خیرکثیر از آن کسی است که از حکمت برخوردار باشد، ابراز داشت: حکمت عبارت از شناخت و تفقه در دین است و ائمه طاهرین(ع)معدن خیر هستند از این رو پیروی و اطاعت از ایشان انسان را بهره مند می کند.

وی عنوان کرد: مرحوم آیت الله حجازی افزون بر بیان احکام، آن ها را به صورت عملی در جامعه جاری می کرد و به مسأله امر به معروف و نهی از منکر اهتمام داشت؛ متأسفانه گاهی به مسأله امر به معروف و نهی از منکر بی توجهی می شود.

حجت الاسلام میردامادی خاطرنشان کرد: علما و مراجع بر اساس احکام اسلام مطالبی را بیان می کنند و تذکراتی می دهند اما متأسفنه شاهد هستیم که برخی در برنامه صداوسیما به شخصیت ها توهین می کنند و می گویند که علما نباید به اقتصاد کاری داشته باشند و فقط باید به درس خود برسند، این در حالی است که بخش مهمی از احکام اسلامی درباره اقتصاد است.

وی اضافه کرد: بانک هایی که اساس آن بر ربا بوده بلای بزرگی بر اقتصاد کشور آورده اند، از رو نمی توان نسبت به احکام اسلام بی تفاوت و بی اعتنا بود بلکه باید تذکرات را بیان و آموزه های اسلام را در همه زمینه ها اجرایی کرد./1323/پ202/ص

ارسال نظرات