۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۴۸۹۷۸۱
امام جمعه دامغان:

اعتکاف آیینی ارزشمند برای جذب جوانان است

امام جمعه دامغان با تأکید بر ضرورت همکاری همه نهادهای متصدی امور فرهنگی در برگزاری شایسته سنت نبوی اعتکاف، گفت: اعتکاف حجی کوچک و آیینی ارزشمند برای جذب جوانان به سوی ارزش ها و آرمان‌های اسلامی و انقلابی است.
امام جمعه دامغان ستاد اعتکاف دامغان ستاد اعتکاف دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در نشست ستاد برگزاری اعتکاف شهرستان دامغان که با حضور معاون فرماندار، مدیران حوزه های علمیه برادران و خواهران، رییس اداره تبلیغات اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی عضو این ستاد به میزبانی دفتر امام جمعه دامغان برگزار شد، اظهار داشت: اعتکاف باید از سه منظر اعمال و احکام ویژه این سنت نبوی و اثرات آن در تهذیب نفس مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه دامغان با یادآوری برخی محرمات و مکروهات برای معتکفان ایام البیض و ضرورت نگاه ویژه به اثرگذاری سنت معنوی اعتکاف بر روح و ایمان افرادی که سعادت این خلوت روحانی را با معبود خود می‌یابند و در سه روز روزه‌ داری خضوع و خشوع بندگی خالصانه را تصویر می‌کنند، افزود: توانمندی و ظرفیت همه نهادهای دولتی، هیأت و مجموعه‌های آیینی در راستای حضور پرشور و آگاهانه اقشار مختلف به‌ویژه جوانان در این مراسم معنوی استفاده شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با تأکید بر ضرورت همکاری همه نهادهای متصدی امور فرهنگی در برگزاری شایسته سنت نبوی اعتکاف گفت: اعتکاف حجی کوچک و آیینی ارزشمند برای جذب جوانان به سوی ارزش ها و آرمان‌های اسلامی و انقلابی است.

حجت الاسلام حسین صبوری رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان نیز در این نشست با اشاره به اینکه سال گذشته مراسم معنوی اعتکاف در 10 مسجد سطح شهرستان از جمله مسجد جامع دامغان و شهرهای امیریه، کلاته رودبار، دیباج و برخی مساجد روستایی برگزار شد، گفت: مجموعاً یک هزار و 550 معتکف سال گذشته در سطح شهرستان دامغان در این سنت نبوی شرکت کردند.

وی با اشاره به تشکیل چهار کمیته ستاد اعتکاف شهرستان دامغان به پیشنهاد امام جمعه این شهرستان شامل کمیته‌های پشتیبانی، اجرایی، فرهنگی و امنیتی در راستای برگزاری کمی و کیفی بهتر این آیین معنوی، خاطر نشان کرد: سال گذشته در مجموعه شهرستان 939 خواهر و 611 برادر توفیق حضور در آیین نبوی اعتکاف را داشتند.

گفتنی است در این نشست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان، حوزه علمیه خواهران و دفتر امام جمعه دامغان به عنوان مراکز ثبت نام حضور در مراسم اعتکاف و مبلغ 30 هزار تومان به عنوان سهم مشارکت هر معتکف در نظر گرفته شد و مسجد جامع به عنوان محل برگزاری برای معتکفین برادر و مسجد امیرالمؤمنین به عنوان محل برگزاری اعتکاف خواهران در نظر گرفته شد./202/977/ب1

ارسال نظرات