۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۴۸۹۷۵۴
معاون آموزش حوزه علمیه سفیران هدایت همدان:

طرح سفیران هدایت تحولی تخصصی در حوزه است

معاون آموزش حوزه علمیه سفیران هدایت همدان گفت: یکی از تحولاتی که سال ها قبل در حوزه به دستور رهبر معظم انقلاب ایجاد شد، تأسیس حوزه علمیه سفیران هدایت بود و هدف ایشان از این طرح، ایجاد تحول تخصصی در حوزه بود.
سفیران هدایت

حجت الاسلام مصطفی مهدوی، معاون آموزش حوزه علمیه سفیران هدایت همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، درباره تحول حوزه های علمیه، گفت: بحث تحول حوزه های علمیه موضوعی است که رهبر معظم انقلاب از سال ها قبل بر آن تأکید دارند و باید گفت که تا امروز تحول به معنای تام در حوزه ها اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: یکی از تحولاتی که سال ها قبل در حوزه به دستور مقام معظم رهبری ایجاد شد، تأسیس حوزه علمیه سفیران هدایت بود و در این حوزه بحث تبلیغ به صورت تخصصی به طلاب آموزش داده می شود.

معاون آموزش حوزه علمیه سفیران هدایت همدان ابراز داشت: به دستور رهبر معظم انقلاب سیستم آموزش جداگانه‌ای در حوزه سفیران هدایت در نظر گرفته شد و درس ها و سیستم آموزشی آن با سیستم آموزشی بلندمدت حوزه متفاوت است.

وی افزود: نگاه حوزه سفیران هدایت نگاه تبلیغی است و این حوزه به صورت تخصصی برای تربیت مبلغ فعالیت می کند و مقصود رهبر معظم انقلاب از ایجاد این تحول این بود که تغییر و تحولاتی به صورت تخصصی در حوزه ها اتفاق بیفتد.

حجت الاسلام مهدوی اظهار داشت: تحصیل و تلاش طلاب در سیستم آموزش بلندمدت حوزه از ابتدا جهت‌دار نیست و طلاب پس از حدود 10 سال تحصیل نمی دانند در چه زمینه ای باید فعالیت کنند و بی انگیزگی طلاب در تحصیل، مسأله ای است که در این سیستم وجود دارد.

وی در ادامه گفت: اما با این تغییر و تحولی که به دستور رهبر معظم انقلاب در سیستم آموزشی حوزه افتاد طلبه با اطلاع از هدف و آینده کاری خود و با انگیزه به تحصیل می پردازد و می داند که در آینده در چه زمینه ای قرار است فعالیت کند.

معاون آموزش حوزه علمیه سفیران هدایت همدان اظهار داشت: راه باید برای طلاب روشن و مشخص باشد و طلاب باید بدانند که آینده شغلی و هدف طلبگی و تحصیلشان چیست و این موضوع با ایجاد یک تحول در حوزه محقق شد و یکی از مشکلات حوزه و طلاب برطرف شد.

وی در پایان تأکید کرد: تغییر و تحول در زمینه های مختلف حوزه موضوعی مهم و ضروری است و می تواند راه گشای حل بسیاری از مسایل باشد و حوزه برای برطرف کردن نیازهای روز خود و جامعه نیازمند تحول است و باید در این مسیر حرکت کند./979/302/ب2

ارسال نظرات